προορισμός…γεύση!

Το καλοκαιράκι σιγά σιγά μας αποχαιρετά… Ίσως να εμφανιστούν και μερικές βροχούλες αν και στην Ελλάδα, ο Σεπτέμβρη είναι το «μικρό καλοκαιράκι»… Σίγουρα θα είναι αρκετά ζεστά για να μπορούμε να απολαμβάνουμε για λίγο ακόμη τη θάλασσα! Παρ’ όλ’ αυτά, ο Σεπτέμβρης είναι μήνας που ξεκινούν τα σχολεία, αλλάζουμε ρούχα στις ντουλάπες και οργανώνουμε το σπίτι για το φθινόπωρο.
Φυσικά τα καλοκαιρινά λαχανικά εξακολουθούν να πρωταγωνιστούν στις λαϊκές, αλλά, αυτά που είναι στα «καλύτερά τους» είναι τα εξής:

Η πατάτα
Το all time classic λαχανικό! Πλούσιες σε υδατάνθρακες, θρεπτικά συστατικά και βιταμίνες, είναι ότι πρέπει για να μας δώσει ενέργεια και τόνωση! Και μη ξεχνάτε πως με τη πατάτα υπάρχουν 1000 τρόποι για να τη μαγειρέψουμε και να την απολαύσουμε: βραστές, σοταρισμένες, ψημένες, σε πουρέ, ή ακόμα και σε μια σούπα … έχετε πολλές επιλογές!

Πατατόψωμο γάστρας με τσένταρ

Ένα πατατόψωμο πολύ χορταστικό που μπορείτε να το απολαύσετε και σαν σνακ. Το τσένταρ μπορείτε να το αντικαταστήσετε με τυρί της επιλογής σας.

.

Το κουνουπίδι
Σίγουρα το βρίσκουμε και το καλοκαίρι, ή καλύτερη του εποχή ξεκινά τον Σεπτέμβρη. Αρκετά παρεξηγημένο λαχανικό αλλά γεμάτο βιταμίνη C και θα μας φέρει την ενέργεια που θέλουμε. Βραστό, σαλάτα ή στο φούρνο εσείς επιλέγετε.

Κουνουπίδι πανέ με σαφράν

Το μυστικό μου για τραγανή αλλά πολύ αφράτη κρούστα είναι η προσθήκη δύο απλών υλικών στο χυλό: μαρέγκας (για τεχνική που θυμίζει την ιαπωνική τεμπούρα) και κορν φλάουρ που κάνει πολύ τραγανή την κρούστα.

.

Το μπρόκολο
Το βρίσκουμε συνήθως, να κάνει παρέα στο κουνουπίδι. Δεν αρέσει σε πολλούς αλλά θεωρώ ότι πρέπει να αρχίσουν να το δοκιμάζουν. Εκτός από την τραγανή και γλυκιά γεύση του, το μπρόκολο είναι ένα λαχανικό που προσφέρει πολλά στον οργανισμό μας. Χάρη στις πολλές βιταμίνες που περιέχει (συμπεριλαμβανομένης της βιταμίνης Β9), το μπρόκολο είναι ένα λαχανικό που προσφέρει πολλά! Για να μην αναφέρουμε το ποσοστό του σε νερό αλλά και το πλήθος ινών του, που ενισχύει τη καλή λειτουργία των νεφρών του σώματος.

Μπρόκολο γκρατέν με χοιρινή μπριζόλα

Εύκολο και γρήγορο φαγάκι που τα παιδιά θα δουν με «άλλο μάτι» τα μπρόκολο που δεν συμπαθούν. Μπορείτε να κάνετε την ίδια συνταγή και με κουνουπίδι.

.

Η κολοκύθα
Η κολοκύθα είναι ένα λαχανικό το οποίο εμφανίστηκε στην Ευρώπη πολύ αργά. Έπρεπε να περιμένουμε το δεύτερο μισό του 20ου αιώνα όταν οι Ιάπωνες το φέρανε στη πρώτα στη Γαλλία!
Και δεν χρειάστηκε πολύς χρόνος για να βρει τη θέση της στη γαλλική γαστρονομία… Αναμφισβήτητα, λόγω της γλυκιά της γεύση! Ψητή στο φούρνο, σε πουρέ, σούπες, πατάτες ή ακόμα σε σαλάτα, η κολοκύθα είναι από τα αγαπημένα λαχανικά!

Ριζότο με ψητή κολοκύθα και μανιτάρια

Ένα «γήινο» ριζότο που τα μανιτάρια και η ψητή κολοκύθα το κάνουν απίστευτα χορταστικό. Για να το απολαύσετε θα πρέπει να μαγειρευτεί λίγο πριν το σερβίρετε… Το ριζότο δεν σε περιμένει… το περιμένεις!

Κολοκύθα ψητή, γεμιστή με κινόα και πορτοκάλι

Η κολοκύθα γίνεται μια πολύ χορταστική πρόταση που μπορείτε να το σερβίρετε ως ζεστή σαλάτα. Αν προσθέσετε λίγη τριμμένη φέτα γίνεται ένα ελαφρύ γεύμα ή βραδινό.

.

Η σελινόριζα
Μη τη μπερδεύετε με το σέλινο! Είναι μια εξαιρετική ρίζα, πλούσια σε βιταμίνες, θρεπτικά συστατικά και ιχνοστοιχεία.
Το μαγείρεμά της είναι απλό. Αν σας αρέσουν οι τραγανές υφές, μπορείτε απλά να τη τρίψετε ωμή. Αν πάλι τη θέλετε μαγειρεμένη, ξεκινήστε με τον πουρέ σελινόριζας. Φυσικά, μπορείτε να την προσθέσετε και σε πολλές άλλες παρασκευές. Θα σας πρότεινα σε σούπες αλλά και σε κρεατομαγειρέματα!

Σούπα σελινόριζας βελουτέ

Αν η σούπα προκύψει πολύ πηχτή μετά την πολτοποίηση, την αραιώνουμε με λίγο γάλα και ανακατεύουμε καλά. Αν προκύψει πιο υδαρή από όσο θέλουμε τη βράζουμε για 5 λεπτά με ξεσκέπαστη κατσαρόλα, σε δυνατή φωτιά, ανακατεύοντας τακτικά, μέχρι να εξατμιστεί ένα μέρος του περιττού υγρού.

.

Τα μανιτάρια
Τα λατρεμένα μανιτάρια κάνουν την εμφάνισή τους στις λαϊκές από το Σεπτέμβρη και συνεχίζουν και όλο το χειμώνα. Τι μας αρέσει περισσότερο στα μανιτάρια; Χωρίς αμφιβολία η παλέτα γεύσεων που προσφέρουν και οι πολλές συνταγές που μπορούμε να κάνουμε… Για να μην σας πω για τα πολλά θρεπτικά συστατικά, ιχνοστοιχεία και νερό, αλλά και τις ελάχιστες θερμίδες τους.

Μανιτάρια στιφάδο κοκκινιστά με πετιμέζι

Η φυτική πρωτεΐνη των μανιταριών προκαλούν κορεσμό με αποτέλεσμα να είμαστε χορτάτοι με αρκετά χαμηλό θερμιδικό φορτίο.

Μανιτάρια πανέ με κρέμα αντζούγιας

Ένα ιδιαίτερο μεζεδάκι για ούζο ή τσίπουρο. Γίνεται πολύ γρήγορα και οι αντζούγιες κάνουν τη διαφορά. Δίνουν γεύση και χρώμα στα μανιτάρια.

.

Το πράσο
Το πράσο είναι ένα λαχανικό αρκετά υποτιμημένο! Οι περισσότεροι δεν το συμπεριλαμβάνουν στις συνταγές τους, αλλά θα πρέπει να το δοκιμάσουν. Προσθέστε το σε χορτόπιτες, σε σούπες, αλλά και σε μαγειρευτά αντικαθιστώντας μια ποσότητα ξερού κρεμμυδιού. Είναι αρκετά γλυκό και δίνει τρομερή γεύση! Παρ’ όλο που όλοι λένε να χρησιμοποιούμε μόνο το λευκό μέρος του πράσου, εγώ σας προτείνω να δοκιμάσετε και το πράσινο, τρυφερό μέρος του. Έχει τις περισσότερες βιταμίνες, αντιοξειδωτικά και ίνες.

Πρασοντολμαδάκια στο ταψί

Γλυκονόστιμα, πρωτότυπα και χορταστικά, αυτά τα πρασοντολμαδάκια τυλίγονται πανεύκολα και χωρίς κόπο, αφού τα πράσα έχουν το ιδανικό σχήμα για γέμιση. Αν δεν θέλετε να χρησιμοποιήσετε κρέμα γάλακτος μπορείτε να την αντικαταστήσετε με γιαούρτι.

author-sign

Δείτε επίσης...

2 Comments

Απάντηση