destination taste!

ΜΑΘΕΤΕ ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΓΙΑ ΤΑ ΠΡΑΣΑ

ΜΑΘΕΤΕ ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΓΙΑ ΤΑ ΠΡΑΣΑ

Αγαπημένο λαχανικό του φθινοπώρου. Μοιάζει με μεγάλο φρέσκο κρεμμύδι, με λευκό μίσχο και πράσινο φύλλωμα. Το πράσο ανοίκει στην οικογένεια των κρεμμυδιών αλλά έχει ηπιότερη γεύση. Έχει λίγες θερμίδες και πολλές βιταμίνες και γι’ αυτό είναι κατάλληλο για όσους προσέχουν τη διατροφή τους.
Το πρώτο φαγητό που μας έρχεται στο μυαλό είναι φυσικά το πρασόρυζο αλλά υπάρχουν αμέτρητες συνταγές που μπορούμε να το απολαύσουμε.

Πώς τα επιλέγουμε
Διαλέγουμε μικρά πράσα με σκούρο πράσινο φύλλωμα, καθαρό, λευκό κορμό, χωρίς κηλίδες. Ελέγχουμε τις ρίζες τους που πρέπει να είναι ζωηρές και όχι ξερές ή μαραμένες. Χρησιμοποιούμε μόνο το λευκό μέρος του και το ανοιχτό πράσινο. Αποφεύγουμε το σκούρο, πράσινο κομμάτι γιατί είναι πολύ σκληρό.

Πώς τα καθαρίζουμε
Πλένουμε καλά τα πράσα και με ένα μαχαίρι κόβουμε τη ρίζα τους και το σκληρό εξωτερικό φύλλο. Χαράζουμε το πράσο κάθετα και ξεπλένουμε καλά με άφθονο νερό, γιατί, πολλές φορές κρατάνε ενδιάμεσα των φυλλωμάτων, χώματα ή μικρά έντομα. Κατόπιν τα στεγνώνουμε και τα κόβουμε στο μέγεθος που προτείνει η συνταγή.

Πώς τα συντηρούμε
Διατηρούμε τα πράσα σε χάρτινη σακούλα μέχρι και 1 εβδομάδα στο ψυγείο. Αποφεύγουμε να τα πλύνουμε ή να κόψουμε τις ρίζες τους πριν τα χρησιμοποιήσουμε.

Πώς τα μαγειρεύουμε
Πολλές οι συνταγές που χρησιμοποιούμε το πράσο. Εκτός φυσικά από το πρασόρυζο, φτιάχνουμε πεντανόστιμες πρασόπιτες, υπέροχες σούπες βελουτέ, ριζότο, τα βράζουμε και τα σερβίρουμε σε σαλάτες, τα κάνουμε γέμιση για κανελόνια ή χοντρά ζυμαρικά, συνοδεύουμε κρέατα αλλά και ψάρια ή θαλασσινά. Γενικότερα, το πράσο είναι ένα πολυ-υλικό. Ταιριάζει σχεδόν σε όλα τα φαγητά και μαγειρεύεται σε όλους τους τρόπους, κατσαρόλα, φούρνο, τηγάνι, ατμό, σχάρα…



Dina’s Daily RecipesΚέικ αλμυρό με ανάμεικτα λαχανικά, τυριά και βασιλικό

Dina’s Daily RecipesΤάρτα με λαχανικά σοτέ και ντοματίνια