Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

destination taste!

ΤΑ 10 ΑΘΩΑ + 10 ΕΝΟΧΑ ΛΑΧΑΝΙΚΑ ΣΤΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΜΑΣ

ΤΑ 10 ΑΘΩΑ + 10 ΕΝΟΧΑ ΛΑΧΑΝΙΚΑ ΣΤΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΜΑΣ

Όλοι γνωρίζουμε πόσο καλό κάνουν τα λαχανικά στην υγεία μας. Όλα όμως, δεν είναι «αθώα»… Κάποια μπορούμε να τα απολαμβάνουμε χωρίς ενοχές και κάποια πρέπει να τα καταναλώνουμε με φειδώ… Σας έχω ετοιμάσει τον κατάλογο με τα 10 λιγότερο θερμιδικά αλλά και τα 10 πιο παχυντικά λαχανικά.

Το top 10 με τις χαμηλότερες θερμίδες

  1. Το αγγούρι
    Το αγγούρι περιέχει πολύ νερό και κατέχει το ρεκόρ, με μόλις 12 θερμίδες ανά 100 γραμμάρια. Εάν πεινάτε λιγάκι, ετοιμάστε μια νόστιμη σαλάτα αγγουριού!
  2. Το ραπανάκι
    Το τρώμε σε σαλάτα, στολίζει τα πιάτα μας ή το απολαμβάνουμε ως ορεκτικό. Περιέχει μόνο 13 θερμίδες ανά 100 γραμμάρια και θα ήταν λάθος να μην το αξιοποιήσουμε παντού.
  3. Το μαρούλι
    Το έχουμε συνηθίσει σε σαλάτα και μπορούμε να το καταναλώνουμε άφοβα, αφού με μόνο 14 θερμίδες ανά 100 γραμμάρια, είναι ένα από τα λιγότερο θερμιδικά λαχανικά που μπορούμε να επιλέγουμε για τη διατροφή μας.
  4. Το σέλερι
    Σε 100 γραμμάρια σέλερι, θα βρείτε μόνο 16 θερμίδες! Μην διστάσετε να το μαγειρέψετε, ειδικά επειδή λειτουργεί ως αντιφλεγμονώδες και αντιβακτηριδιακό στον οργανισμό μας.
  5. Το αντίδι
    Το αντίδι είναι επίσης από τις σαλάτες με χαμηλή περιεκτικότητα σε θερμίδες. Ένα υλικό που μαγειρεύετε ή τρώγετε ωμό με μόνο 17 θερμίδες ανά 100 γραμμάρια.
  6. Το φινόκιο
    Λατρεμένο λαχανικό που εγώ το χρησιμοποιώ πολύ στα μαγειρέματά μου. Μπορείτε να το απολαύσετε ωμό σε σαλάτες, αχνιστό ή σοτέ. Το φινόκιο περιέχει μόνο 21 θερμίδες ανά 100 γραμμάρια.
  7. Το πράσο
    Τα πράσινα λαχανικά είναι απαραίτητα στη διατροφή λόγω του μεγάλου ποσοστού ινών που περιέχουν. Αυτό ισχύει και για το πράσο, το οποίο περιέχει μόνο 29 θερμίδες ανά 100 γραμμάρια.
  8. Το μανιτάρι
    Ανάλογα με τις προτιμήσεις σας, μπορείτε να μαγειρέψετε, να τα βάλετε σε σαλάτες, ή με μια σάλτσα βινγκρέτ. Μπορείτε να τα καταναλώσετε ωμά, σοτέ, ψητά και με χίλιους δυό τρόπους αφού περιέχουν μόνο 30 θερμίδες ανά 100 γραμμάρια.
  9. Το μπρόκολο
    Το μπρόκολο (όπως και το λάχανο) περιέχει μόνο 29 θερμίδες ανά 100 γραμμάρια. Συνταγές με μπρόκολο υπάρχουν χιλιάδες. Ανακαλύψτε τες!
  10. Τα σπαράγγια
    Περιφρονημένο λαχανικό για το ελληνικό τραπέζι και είναι κρίμα. Με 30 θερμίδες ανά 100 γραμμάρια, τα σπαράγγια είναι ιδανικά για ορεκτικό, σαλάτες, σούπες, ή συνοδευτικό σε κρεατικά.

To top 10 με τις υψηλότερες θερμίδες

  1. Το αβοκάντο
    Πλούσιο σε λιπαρά το αβοκάντο είναι ιδιαίτερο θερμιδικό, με 169 θερμίδες ανά 100 γραμμάρια. Είναι επίσης, πολύ καλό για την υγεία και βοηθά στην καταπολέμηση της χοληστερόλης και ορισμένων καρδιαγγειακών παθήσεων. Μπορείτε να το απολαύσετε αλλά με φειδώ και χωρίς μαγιονέζες ή άλλα λιπαρά.
  2. Η πατάτα
    Μπορεί να είναι από τα πιο αγαπημένα λαχανικά, παρ’ όλ’ αυτά πρέπει να είμαστε προσεκτικοί. Μια μέτρια πατάτα βρασμένη, έχει περίπου, 100 θερμίδες. Δεν συζητάμε για τηγανητές… Δέκα (αθώες) πατατούλες τηγανητές έχουν περίπου 220 θερμίδες!
  3. To καλαμπόκι
    Υπολογίζουμε 103 θερμίδες στα 100 γραμμάρια καλαμπόκι κονσέρβας. Πλούσιο σε βιταμίνες και μέταλλα, περιέχει επίσης πολλά αντιοξειδωτικά. Το χρησιμοποιούμε συνήθως σε σαλάτες, αλλά πρέπει να προσέχουμε να το συνοδεύουμε με άλλα αμυλώδη τρόφιμα ή σάλτσες, γιατί έτσι θα αυξάνονται πολύ οι θερμίδες.
  4. Ο αρακάς
    Ο αρακάς είναι πλούσιος σε υδατάνθρακες, πρωτεΐνες και φυτικές ίνες. Παρ’ όλ’ αυτά πρέπει να είμαστε προσεκτικοί στην κατανάλωση ειδικά αν τον μαγειρεύουμε λαδερό ή με σάλτσες. Ο φρέσκος, ωμός αρακάς περιέχει 32 θερμίδες ανά 100 γραμμάρια, ο κατεψυγμένος (ωμός) 73 θερμίδες, ο αρακάς σε κονσέρβα, 87 θερμίδες ανά 100 γραμμάρια και τέλος, ο αποξηραμένος 121 θερμίδες ανά 100 γραμμάρια.
  5. Η αγκινάρα
    Οι μαγειρεμένες αγκινάρες, περιέχουν 43 θερμίδες ανά 100 γραμμάρια. Είναι πλούσιες σε υδατάνθρακες, βιταμίνες Β και ίνες, και χαμηλές σε λιπαρά. Τις προτιμάμε σε σαλάτα ή μαγειρεμένες, μας δίνει μια αίσθηση κορεσμού και έχει πολλά οφέλη για τον οργανισμό μας.
  6. Το παντζάρι
    Με 43 θερμίδες ανά 100 γραμμάρια, το κόκκινο παντζάρι είναι γνωστό για τη ζάχαρη που περιέχει. Ωστόσο, διαθέτει πολλά οφέλη για την υγεία και βοηθά στην καταπολέμηση ορισμένων καρδιαγγειακών παθήσεων. Έχει και ένα ακόμα πλεονέκτημα… Δίνει μια αίσθηση κορεσμού από τις πρώτες κιόλας μπουκιές.
  7. Τα λαχανάκια Βρυξελλών
    Μαγειρεμένα, τα λαχανάκια φθάνουν 41 θερμίδες ανά 100 γραμμάρια. Βοηθάνε να απαλλαγούμε από τοξίνες του συκωτιού διότι περιέχουν βιταμίνες και μέταλλα. Πλούσια σε φυτικές ίνες, βοηθούν στη χώνεψη και ρυθμίζουν το εντερικό μας σύστημα.
  8. Τα καρότα
    Το καρότο έχει 36 θερμίδες ανά 100 γραμμάρια. Θεωρείτε ένα γλυκό λαχανικό, αλλά εξακολουθεί να παρέχει βιταμίνες και καροτίνη απαραίτητες για το σώμα μας.
  9. Η μελιτζάνα
    Η μελιτζάνα είναι απαραίτητη για την υγεία μας. Αποβάλλει τις τοξίνες του οργανισμού και βοηθά στη σωστή λειτουργία του εντέρου. Η μελιτζάνα περιέχει 35 θερμίδες ανά 100 γραμμάρια.
  10. Η κόκκινη πιπεριά
    Ως ορεκτικό ή στο τηγάνι, η κόκκινη πιπεριά είναι το τέλειο συνοδευτικό. Περιέχει 34 θερμίδες ανά 100 γραμμάρια.

© Ντίνα Νικολάου


Related Posts

ΒΙΝΕΓΚΡΕΤ… ΔΙΝΕΙ ΖΩΗ ΣΤΗ ΜΟΝΟΤΟΝΙΑ

ΒΙΝΕΓΚΡΕΤ… ΔΙΝΕΙ ΖΩΗ ΣΤΗ ΜΟΝΟΤΟΝΙΑ

Ο καλύτερος τρόπος για να κάνετε μια συνηθισμένη σαλάτα να ξεχωρίσει είναι να χρησιμοποιήσετε μια βινεγκρέτ που θα δώσει βάθος, άρωμα και έξτρα γεύση. Συχνά πέφτουμε στην παγίδα να κάνουμε τις ίδιες βινεγκρέτ κάνοντας τις σαλάτες μας μονότονες και βαρετές ενώ θα μπορούσαμε με λίγη […]

ΜΠΟΜΠΟΤΑ ΜΕ ΛΑΧΑΝΙΚΑ & ΚΟΖΑΚΙΚΟ ΛΟΥΚΑΝΙΚΟ

ΜΠΟΜΠΟΤΑ ΜΕ ΛΑΧΑΝΙΚΑ & ΚΟΖΑΚΙΚΟ ΛΟΥΚΑΝΙΚΟ

Από τα αγαπημένα μου αλμυρά κέικ αφού το καλαμποκάλευρο είναι πεντανόστιμο. Μπορείτε να κρατήσετε τη βάση και να «παίξετε» με διαφορετικές γεύσεις ανάλογα με τα λαχανικά και τα αλλαντικά που αγαπάτε.