Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

destination taste!

ΜΕΡΙΔΑ… ΓΙΑ ΔΥΟ; ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΤΕ ΤΗ!

ΜΕΡΙΔΑ… ΓΙΑ ΔΥΟ; ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΤΕ ΤΗ!

Ακόμη κι αν δεν το συνηθίζετε, σίγουρα θα έτυχε κάποια στιγμή να πάτε μόνοι σας έξω για καφέ ή φαγητό. Θυμάστε μήπως το βλέμμα αυτού που σας σέρβιρε; Ανήκετε στην κατηγορία ψηλή ξανθιά με εντυπωσιακό ντύσιμο ή ψηλός αξύριστος μελαχρινός με γυμνασμένους κοιλιακούς; Τότε εντάξει, το βλέμμα ήταν λάγνο και η ευκαιρία για κουβεντούλα έκατσε γάντι στο σέρβις του μαγαζιού. Δεν ανήκετε; Τότε μάλλον σας κοίταξαν με απορία ή απλά ακούσατε τη γνωστή ατάκα.. «Περιμένετε παρέα;»

Φαίνεται ότι τα πάντα είναι φτιαγμένα για δύο. Διπλά εισιτήρια θεάτρου, ταξίδια υπέρ-προσφορές για δύο άτομα, μηχανές, διθέσια αυτοκίνητα. Γιατί όμως πρέπει να τρώμε και για δύο;
Βλέποντας το πιάτο σας όταν τρώτε έξω, δεν είναι δύσκολο να καταλάβετε πως το μέγεθος της μερίδας έχει αυξηθεί ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια. Η τάση αυτή μάλιστα έχει εξαπλωθεί παντού. Ακόμη και στα super market η συσκευασία έχει γίνει ΣΥΣΚΕΥΑΣΙΑ και ένα μόνο σακουλάκι πατατάκια φτάνει για περισσότερα από ένα άτομα. Έρευνες δείχνουν πως οι άνθρωποι καταναλώνουν περισσότερες θερμίδες χωρίς να το θέλουν, όταν βρίσκονται αντιμέτωποι με τις μεγάλες μερίδες. Αυτό οδηγεί σε υπερκατανάλωση ενέργειας και έτσι σιγά σιγά εγκαθίσταται η κοιλίτσα, τo ενοχλητικό σωσίβιο και οι γεμάτοι γλουτοί. Πώς μπορείτε να αποφύγετε τις μεγάλες μερίδες-παγίδες;

Φαγητό στην έξοδο ή delivery: Το τεράστιο πιάτο που φτάνει μπροστά σας είναι αρκετό για δύο άτομα. Φροντίστε να το μοιραστείτε με ένα φίλο. Διαφορετικά φάτε το μισό και ζητήστε να πάρετε το υπόλοιπο σπίτι ώστε να το καταναλώσετε την επόμενη μέρα. Αντίστοιχα, προτού παραγγείλετε προνοήστε υπολογίζοντας τις μερίδες για … δύο.

Φαγητό στο σπίτι: Γεμίστε το πιάτο σας μία φορά και μην τοποθετείτε δίσκους ή κατσαρόλες με φαγητό πάνω στο τραπέζι. Συνοδέψτε κάθε γεύμα με σαλάτα και φάτε αργά. Έτσι το σήμα του κορεσμού θα φτάσει στο εγκέφαλο και θα νιώσετε χορτάτοι χωρίς να παραφάτε. Δημιουργήστε «έξυπνα» πιάτα ακολουθώντας τον παρακάτω κανόνα: το ½ πιάτο σαλάτα, το ¼ κάποια πηγή πρωτεΐνης (κοτόπουλο, ψάρι, κρέας, αυγό) και το άλλο ¼ κάποια πηγή υδατανθράκων (ψωμί, ζυμαρικά ή ρύζι, κατά προτίμηση ολικής άλεσης).

Προσοχή στο περιβάλλον: Προσπαθήστε να τρώτε σε ήρεμο περιβάλλον και όχι μπροστά στον υπολογιστή ή την τηλεόραση. Όσο η προσοχή σας είναι στραμμένη αλλού, το πιο πιθανό είναι να φάτε πολύ περισσότερο.

“Κόψτε την όρεξη”: Από παιδιά ακολουθούμε έναν άγραφο νόμο: Δεν τρώμε τίποτα πριν το γεύμα για να μην χάσουμε την όρεξή μας. Προχωρήστε στο σήμερα και φάτε κάτι ελαφρύ και υγιεινό μισή με μία ώρα πριν το γεύμα εάν βλέπετε πως η ώρα του φαγητού αργεί να έρθει. Δύο φρούτα, μία ατομική σαλάτα, δύο φρυγανιές ολικής άλεσης με μία φέτα τυρί light είναι καλές επιλογές. Θα σας μειώσουν λιγάκι την όρεξη για να μην πέσετε με τα μούτρα στο γεύμα καταναλώνοντας extra θερμίδες.

Χρησιμοποιήστε πιάτα: Αν τρώτε απευθείας από τη συσκευασία των προϊόντων κατά πάσα πιθανότητα θα καταναλώσετε πολύ μεγαλύτερη ποσότητα από αυτή που χρειάζεστε. Ίσως και από αυτή που πραγματικά θέλετε. Βάλτε προκαθορισμένη ποσότητα σε ένα πιάτο και κατά προτίμηση χρησιμοποιήστε τα μικρά σερβίτσια!

«Μάτια που δε βλέπονται…»: Οι άνθρωποι τείνουν να καταναλώσουν περισσότερο όταν έχουν εύκολη πρόσβαση στα τρόφιμα. Κάνετε το σπίτι σας σύμμαχο στην προσπάθειά σας. Αντικαταστήστε το μπολ με τα σοκολατάκια με μία φρουτιέρα, αποθηκεύστε τα θελκτικά-θερμιδοφόρα τρόφιμα σε ένα ψηλό ράφι στο πίσω μέρος του ψυγείου και αφήστε εκτεθειμένα μπροστά σας υγιεινά τρόφιμα και σνακ, ώστε να αποτελούν την πρώτη επιλογή στις λιγούρες!

Τζόβα Ελίζα
Διαιτολόγος – Διατροφολόγος
Διαιτολογικό Γραφείο Nutrimed Χολαργού cholargos.nutrimed.gr
www.nutrimed.gr
www.facebook.com/nutrimed.gr


Related Posts

QUESADILLAS ΜΕ ΠΙΚΑΝΤΙΚΟ ΚΟΤΟΠΟΥΛΟ ΚΑΙ ΤΣΕΝΤΑΡ

QUESADILLAS ΜΕ ΠΙΚΑΝΤΙΚΟ ΚΟΤΟΠΟΥΛΟ ΚΑΙ ΤΣΕΝΤΑΡ

Η quasadilla (κεσαδίγια) είναι το γρήγορο και νόστιμο σνακ των μεξικανών. Με 2 τορτίγιες και γέμιση ανάλογη με τα γούστα σας μπορείτε να φτιάξετε πεντανόστιμα και χορταστικά πιάτα. Για την συνταγή που σας δίνω, μπορείτε να αξιοποιήσετε και το «στεγνό» κοτόπουλο που περίσσεψε από την προηγούμενη μέρα. Απλά ψιλοκόψτε το και «ξαναζωντανέψτε το» σε κάτι καινούριο.

ΠΟΙΕΣ ΤΡΟΦΕΣ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΡΩΜΕ ΤΟ ΒΡΑΔΥ;

ΠΟΙΕΣ ΤΡΟΦΕΣ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΡΩΜΕ ΤΟ ΒΡΑΔΥ;

«Τρώγε το πρωί σαν βασιλιάς, το μεσημέρι, σαν πρίγκιπας και το βράδυ… σαν ζητιάνος». Έτσι λέει ο θυμόσοφος λαός και δεν έχει άδικο. Το βράδυ ο οργανισμός μας δυσκολεύετε πιο πολύ στη πέψη ειδικά αν φάμε πολύ και πέσουμε αμέσως για ύπνο! Για να έχουμε […]



Subscribe