προορισμός…γεύση!

…και τη φέρνει στην Ανατολική Χαλκιδική, εκεί που πριν από 13 χρόνια συνάντησα για πρώτη φορά τη destinations’ marketer Μαρία Πάππα. Προωθούσε τότε τουριστικά έναν προορισμό ανύπαρκτο στον τουριστικό χάρτη, γνωστό στον κόσμο μόνο ως πύλη του Αγίου Όρους.

Την έβλεπα να το προσπαθεί παθιασμένα (αυτό τη διακρίνει), προσπαθώντας να κάνει πολλά πράγματα μαζί:

  • Να δημιουργήσει τουριστικά προϊόντα σε μια περιοχή, που δε φημιζόταν για τίποτα,
  • Να προωθήσει τον προορισμό στο εξωτερικό, κινούμενη πάνω από 20 φορές το χρόνο σε επαγγελματικές αποστολές εκτός Ελλάδας,
  • Να το δικτυώνει με τουριστικά γραφεία, για να τον πουλήσει (περιττό να αναφέρω ότι τα πρώτα τρία χρόνια δεν τον αγόραζε κανείς…)
  • Να συντάξει δεκάδες χιλιάδες κείμενα για sites, portals, κλπ,
  • Να φιλοξενήσει χιλιάδες ταξιδιωτικούς πράκτορες και δημοσιογράφους, «για να γράψουν» όπως έλεγε και λέει,
  • Να οργανώσει κάθε λεπτομέρεια από τα trips τους,
  • Να βρει χρηματοδοτήσεις,
  • Να ξεθάβει συνήθειες και παλιές ιστορίες και να τις μετατρέπει σε προϊόντα τουρισμού («εμπνέομαι από αυτά» συνηθίζει να μου λέει..)
  • Να προτείνει υποδομές,
  • Να δημιουργεί δίκτυα,
  • Να κρατάει ολόκληρα γραφεία Τύπου – με ό,τι αυτά συνεπάγονται,
  • Να φτιάχνει τουριστικά πακέτα!!!,
  • Να διοργανώνει τα πιο επιτυχημένα events – τοπικά, εθνικά …αλλά και στην Ευρώπη (το έχετε τολμήσει ποτέ, ώστε να αντιληφθείτε τη δυσκολία???)
  • Να επεκτείνει θεματικά και θεαματικά την τουριστική περίοδο,
  • Να πιστοποιεί προϊόντα και ανθρώπους,
  • Να εκπαιδεύει επαγγελματίες,
  • Να, να, να, να, …ένας ατέλειωτος κατάλογος με «να»…

Πώς το κάνεις όλο αυτό; Τη ρωτώ ξανά και ξανά. Είναι αφύσικο ένας άνθρωπος να δουλεύει και να αποδίδει όσο μια εταιρία με πολλά εξειδικευμένα στελέχη!

«Έχω κωδικοποιήσει τη δουλειά», μου απαντά. «Εργάζομαι πράγματι πολλές ώρες – και τα Σαββατοκύριακα. Αλλιώς ποτέ δε θα κέρδιζα τις χαμένες δεκαετίες – όταν αυτός ο τόπος και (ειδικά) αυτοί οι επαγγελματίες ήταν ξεχασμένοι από τις εξελίξεις και τους αρμόδιους».

Σήμερα ο προορισμός πηγαίνει καλύτερα από όλους στη Χαλκιδική. Προσέλκυσε τουριστικές αγορές, που άλλοι ούτε καν ονειρεύονται. Είναι ο πρώτος σε τουριστικές επενδύσεις στην Περιφέρεια. Είναι μακράν ο πιο διαφημισμένος. Ποιοτικά (προπαντός), αλλά και ποσοτικά.

Μαρία Πάππα. Με μια μαύρη τσάντα – «υπολογιστής και ένας χάρτης αρκούν» –  μου λέει – να ακολουθεί τη ρότα ενός transfer, που τη μεταφέρει από γραφείο σε γραφείο σε όλα τα μήκη και πλάτη της γης, για να παρουσιάσει ολοκληρωμένα προγράμματα σε ταξιδιωτικούς πράκτορες και πακέτα διακοπών, τα οποία έχει εμπνευστεί και δημιουργήσει η ίδια! Αν δείτε την αισθητική των παρουσιάσεων που προετοιμάζει θα μείνετε άφωνοι. «Είναι η πρώτη εντύπωση» μου εξηγεί. «Πρέπει να είναι άψογη» – η Πάππα πάντα δίνει μεγάλη σημασία στη λεπτομέρεια.

Με τη Μαρία πραγματοποιούμε κάθε χρόνο το KOUZINA: την πιο μεγάλη και διάσημη γαστρο-πολιτιστική γιορτή της Ελλάδας. Είναι απίστευτο, αλλά και αυτό το στήνει μόνη της – το εμπνέεται, το διαβουλεύεται, το σχεδιάζει, το αποτυπώνει, το υλοποιεί. Από τη δομή ενός μηνιαίου δρώμενου, με δεκάδες chef, εκδηλώσεις, μενού, συνταγές, προσκλήσεις, συμπόσια, δημοσιογράφους, τουριστικά γραφεία, ξεναγήσεις, επισκέψεις, δείπνα, εκδρομές αποδράσεις, περιηγήσεις, δικτυώσεις – μέχρι την τελετή λήξης και την απονομή των βραβείων!

Για την Πάππα έχουν γράψει δεκάδες εκδόσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Όλα τα δημοσιεύματα για τον τόπο κάνουν αναφορά στον ευφυή τρόπο με τον οποίο θεματοποιεί την τουριστική προβολή του. Στην Ελλάδα η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ την έχει συμπεριλάβει ανάμεσα στις σπουδαιότερες προσωπικότητες του εθνικού τουρισμού.

Πώς αντιμετωπίζεις τις μειοψηφικές (έστω) ιδεοληψίες μιας μικρής, κλειστής κοινωνίας? Τη ρωτώ συχνά, γνωρίζοντας τις ιδιαιτερότητες των τοπικών κοινωνιών.

Δε στάθηκα ποτέ στις αοριστίες των ελάχιστων. Τις αγνοώ. Δε με επηρεάζουν. Λειτουργώ απόλυτα επαγγελματικά – με αλήθεια. Το ψέμα συνήθως προπορεύεται αλλά δεν έχει διάρκεια. Η αλήθεια ακολουθεί, αλλά είναι παντοδύναμη: διαλύει το ψέμα και αποδεικνύει το σωστό. Εκεί όμως που με θάρρος θα σταθώ είναι το επαγγελματικό λάθος, το οποίο παραδέχομαι και σπεύδω να διορθώσω. Το αγαπώ το λάθος, γιατί μέσα από αυτό μαθαίνω το σωστό.

Ανάμεσα στα πιο μεγάλα «κατορθώματά» της συγκαταλέγει:

✔️ την καθιέρωση της Αμμουλιανής ως προορισμού καλοκαιρινών διακοπών – «ήταν ένα τελείως άγνωστο νησάκι» λέει, «το 2010 δεν υπήρχε ούτε wifi – το 2022 έφτασε μέχρι τους Times»!

✔️ Την ένταξη της Αρναίας στον διεθνή τουριστικό χάρτη – «δεν το πίστευα ούτε κι εγώ» μου εκμυστηρεύεται, «αλλά το πάλεψα δυνατά μαζί με τους ντόπιους επαγγελματίες, τους οποίους εμπιστεύθηκα και με τους οποίους συνεργάζομαι πολύ στενά»,

✔️ Τη δημιουργία οινικού χάρτη στην Ανατολική Χαλκιδική – «πάμε ήδη για μπράντα» καυχιέται!

✔️ Την τοποθέτηση του Αριστοτελικού Όρους στο διεθνή περιπατητικό και ποδηλατικό χάρτη – μάλιστα τον επόμενο μήνα το project αυτό ξαναβραβεύεται!

Αυτή η «μορφή» του εθνικού τουρισμού – η Πάππα – είναι ο «κούκος» της Ανατολικής Χαλκιδικής που φέρνει την Άνοιξη, ως εξαίρεση του κανόνα.

Έχει αναλάβει πλήρως την τουριστική προώθηση του Δήμου Αριστοτέλη, στη Χαλκιδική.

Και αυτός που την επέλεξε, ο Δήμαρχος και φίλος Στέλιος Βαλιάνος, θεωρώ ότι  ήταν ο ευφυέστερος όλων – που διέγνωσε το χάρισμα και την έχει κοντά του!

Η τύχη βοηθά πάντα τους τολμηρούς.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *