Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

destination taste!

Στιγμιαίος καφές: Σύμμαχος στο αδυνάτισμα!

Στιγμιαίος καφές: Σύμμαχος στο αδυνάτισμα!

Ο στιγμιαίος καφές αποτελεί ένα από τα δημοφιλέστερα ροφήματα, που οι περισσότεροι από εμάς επιλέγουμε να ξεκινήσουμε τη μέρα μας και καταναλώνεται από ένα ευρύ φάσμα ηλικιών με τη μορφή είτε ζεστού (νες) είτε κρύου ροφήματος (φραπέ).
Ο στιγμιαίος καφές έχει πολλαπλά οφέλη για τη σωματική και την πνευματική υγεία, καθώς επίσης μπορεί να συμβάλλει στο αδυνάτισμα.
Αρχικά, αυτό οφείλεται στην καφεΐνη, η οποία επιταχύνει το μεταβολισμό και τον διατηρεί υψηλό για τις επόμενες 3 ώρες μετά την κατανάλωση καφέ. Η καφεΐνη μεταβολίζεται με διαφορετική ταχύτητα στα δύο φύλα, παρουσιάζοντας μεγαλύτερη ταχύτητα στις γυναίκες (κατά 25 %) συγκριτικά με τους άνδρες. Επιπρόσθετα, η καφεΐνη βοηθά στη λιπόλυση, λόγω του ότι μειώνει την παραγωγή ενός ενζύμου (φωσφοδιεστεράση) που αυξάνει την αποθήκευση λίπους.
Επιπλέον, η θετική επίδραση του στιγμιαίου καφέ στο μεταβολισμό ενισχύεται από την υψηλή του περιεκτικότητα σε αντιοξειδωτικά, που  μπορούν να συμβάλλουν στην αργή απορρόφηση των υδατανθράκων, βελτιώνοντας την ινσουλινοευαισθησία και αυξάνοντας το αίσθημα κορεσμού για μεγαλύτερο διάστημα. Συγκεκριμένα, η κατανάλωση 1 ποτηριού ή κούπας στιγμιαίου καφέ (240ml) αποδίδει στον οργανισμό περίπου 350mg πολυφαινολών.
Είναι σημαντικό να τονιστεί ότι η θερμιδική αξία του στιγμιαίου καφέ και  η περιεκτικότητά του σε λιπαρά είναι μηδενική! Αυτό το οποίο πρέπει να προσέχουμε είναι η προσθήκη ζάχαρης (1 κ.γλ.= 20 kcal περίπου) και το γάλα (1 μερίδα: 30 kcal περίπου).
Τέλος, είναι σημαντικό ότι επιλέγοντας στιγμιαίο καφέ, λαμβάνουμε συγκριτικά με άλλα είδη (π.χ. φίλτρου) μικρότερη ποσότητα καφεΐνης με αποτέλεσμα να μην ξεπερνάμε τη συνιστώμενη ημερήσια ποσότητα (300mg) και ταυτόχρονα να μην στερούμαστε το αγαπημένο μας ρόφημα.

Είδος καφέ ανά μερίδα Περιεκτικότητα σε καφεΐνη
Καφές φίλτρου (~200ml) 115-175mg
Στιγμιαίος καφές (~200ml) 65-100mg
Ντεκαφεϊνέ στιγμιαίος καφές (~200ml) 2-3mg
Ντεκαφεϊνέ ελληνικός καφές (50ml) 0-1mg
Εσπρέσο (30ml) 30-40mg
Πηγή: The Coffee Science Information Centre

Λαμβάνοντας υπόψιν τα παραπάνω, η συστηματική κατανάλωση στιγμιαίου καφέ (2-3 κούπες ή ποτήρια καθημερινά), μπορεί να συμβάλλει στην τόνωση του μεταβολισμού στα πλαίσιο μίας υγιεινής και ισορροπημένης διατροφής.

Με την συνεργασία της Γεωργίας Καπώλη, Κλινικής Διαιτολόγου- Διατροφολόγου, ΜSc Επιστημονική Διευθύντρια Κέντρου Διαιτολογικής Υποστήριξης & Μεταβολικού Ελέγχου ΛΟΓΩ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ Νεμέας, Αντιπροέδρου Ελληνικής Διατροφολογικής Εταιρείας, www.logodiatrofis.grwww.activekids.grwww.care24.gr


Related Posts

ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΟ ΤΡΑΠΕΖΙ: ΓΙΟΡΤΙΝΟ & LIGHT

ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΟ ΤΡΑΠΕΖΙ: ΓΙΟΡΤΙΝΟ & LIGHT

Εν όψει Χριστουγεννιάτικης διατροφής και πριν ετοιμάσετε «τα πιρούνια σας» για το ρεβεγιόν σας, ίσως θα πρέπει να σκεφτείτε αν τελικά αξίζει για μια – δύο μέρες διατροφικής «κραιπάλης» να αυξήσετε το βάρος σας. Οι εορτές Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς, πραγματικά αποτελούν «περίπτωση» από διατροφικής πλευράς. […]

ΔΙΑΙΤΑ ΠΡΙΝ ΤΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ

ΔΙΑΙΤΑ ΠΡΙΝ ΤΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ

Η περίοδος των Χριστουγέννων πλησιάζει και βρισκόμαστε σε μια φάση οργάνωσης για το τι θα ετοιμάσουμε στα γιορτινά τραπέζια και ποια χριστουγεννιάτικα εδέσματα θα πρωταγωνιστήσουν. Ταυτόχρονα όμως έρχονται άλλοι προβληματισμοί, που αφορούν την εμφάνισή μας και τη σιλουέτα μας. Μας πιάνει ο πανικός να χάσουμε […]



Subscribe