Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

destination taste!

ΕΛΙΕΣ… ΤΟ ΤΕΛΕΙΟ ΣΝΑΚ ΠΟΥ ΑΔΥΝΑΤΙΖΕΙ

ΕΛΙΕΣ… ΤΟ ΤΕΛΕΙΟ ΣΝΑΚ ΠΟΥ ΑΔΥΝΑΤΙΖΕΙ

Πολλοί ερευνητές, τα τελευταία χρόνια διατυπώνουν την άποψη ότι η «θερμίδα δεν είναι πάντα θερμίδα…», εφόσον η ίδια ποσότητα ενέργειας εάν καταναλωθεί υπό διαφορετικές συνθήκες δημιουργεί διαφορετικά μεταβολικά αποτελέσματα επηρεάζοντας το σωματικό βάρος.
Για παράδειγμα 1.000 θερμίδες, εάν καταναλωθούν σε ένα γεύμα μπορεί να έχουν αρνητική επίπτωση στο σωματικό βάρος, ενώ εάν διαμοιραστούν σε περισσότερα γεύματα, μπορεί να έχουν θετική μεταβολική επίπτωση.
Όσοι, δηλαδή, καταναλώνουν μικρά και συχνά γεύματα τείνουν να έχουν σταθερά χαμηλό βάρος σε σχέση με άτομα που δεν καταναλώνουν συχνά γεύματα κατά την διάρκεια της ημέρας. Γι’ αυτό, το πρόγευμα (δεκατιανό) και το απογευματινό ως ενδιάμεσα γεύματα ή αλλιώς snacks, δεν θα πρέπει να λείπουν από την καθημερινή διατροφή.
Τα γεύματα αυτά, μετριάζουν το αίσθημα της πείνας και οδηγούν στην αποφυγή της υπερκατανάλωσης ποσότητας φαγητού και λιπαρών θερμιδογόνων τροφίμων στα κυρίως γεύματα.
Ποιο όμως είναι το ιδανικό σνακ; τα ενδιάμεσα γεύματα είναι σημαντικό να έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε καλά λιπαρά (π.χ. μονοακόρεστα), φυτικές ίνες και αντιοξειδωτικά, έτσι ώστε να εφοδιάζουν άμεσα τον οργανισμό με ενέργεια, να τονώνουν το μεταβολισμό, την καύση λίπους και να προκαλούν κορεσμό.
Μία καλή φυσική και θρεπτική επιλογή αποτελούν οι ελιές, οι οποίες αποτελούσαν για πολλά χρόνια το δημοφιλέστερο κολατσιό των αγροτικών πληθυσμών της Μεσογείου, μέχρι που εμφανίστηκε το πρόχειρο φαγητό με τις σφολιάτες και τα κρουασάν. Οι ελιές στην πραγματικότητα δεν έχουν υψηλή θερμιδική αξία: Οι 10 μικρές ελιές ή 6 μεγάλες περιέχουν περίπου 45-50 θερμίδες. Οι θερμίδες αυτές είναι ελάχιστες και ταυτόχρονα μπορεί να σκεφτεί κανείς την πολύ σημαντική επίδραση των μονακόρεστων λιπαρών στη βελτίωση της ινσουλινοευαισθησίας και στην αποτελεσματική διαχείριση του μεταβολισμού των απλών υδατανθράκων (γλυκόζη).
Επιπλέον, είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι 10 ελιές πριν από το γεύμα μπορούν να μειώσουν την όρεξη κατά 20%, λόγω των μονοακόρεστων λιπαρών οξέων που περιέχουν. Παράλληλα επιβραδύνουν την πέψη και στέλνουν σήματα κορεσμού στον εγκέφαλο. Βοηθούν επίσης το σώμα στην παραγωγή της αδιπονεκτίνης, μίας ορμόνης που συμβάλει στην αύξηση της οξείδωσης (καύσης) του λίπους.
Ο πιο εύκολος τρόπος για να έχετε πάντα μαζί σας τις ελιές είναι να προμηθευτείτε από το πλησιέστερο σούπερ μάρκετ ή κατάστημα με βιολογικά, εκείνες που είναι συσκευασμένες σε ατομικά σακουλάκια που κλείνουν αεροστεγώς. Έτσι, ο κίνδυνος αλλοίωσης ελαχιστοποιείται και διατηρούν τα θρεπτικά τους συστατικά. Τέλος, οι ελιές που καταναλώνεται είναι σημαντικό να έχουν τα ακόλουθα χαρακτηριστικά:
· Μαριναρισμένες σε εξαιρετικά παρθένο ελαιόλαδο.
· χωρίς υγρά
· χωρίς συντηρητικά
· χαμηλής αλατότητας

Δημήτρης Γρηγοράκης
Κλινικός Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, MSc, PhD
Διδάκτωρ Χαροκοπείου Πανεπιστημίου
Πρόεδρος Ελληνικής Διατροφολογικής Εταιρείας
Επιστημονικός Διευθυντής Κέντρου Διαιτολογικής Υποστήριξης & Μεταβολικού Ελέγχου ΑΠΙΣΧΝΑΝΣΙΣ – ΛΟΓΩ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ


Related Posts

Εντυπωσιακά δώρα με την υπογραφή της Ντίνας Νικολάου

Εντυπωσιακά δώρα με την υπογραφή της Ντίνας Νικολάου

Αυτές τις γιορτινές ημέρες αποφασίστε να πρωτοτυπήσετε στέλνοντας μοναδικά, γευστικά δώρα με προϊόντα από κάθε γωνιά της Ελλάδας. Σας προτείνω δύο εντυπωσιακά κουτιά με καλούδια που επέλεξα ανάμεσα σε χιλιάδες προϊόντα γιατί τα θεωρώ ξεχωριστά και ιδιαίτερα. Κάθε δώρο, συνοδεύετε από προτάσεις συνταγών που γίνονται […]

30 Οκτωβρίου: Halloween Open Cooking Event @ Kids Cooking Club

30 Οκτωβρίου: Halloween Open Cooking Event @ Kids Cooking Club

Δευτέρα, 30 Οκτώβρη, 4.00μμ – 10.00μμ Θέλεις να το δεις σαν Healthy Treat ή σαν Trick? Όπως κι αν σε εκφράζει, απλά μην χάσεις το Halloween Open Cooking Event στο Kids Cooking Club στη Γλυφάδα! Μετά την περσινή μας επιτυχία, διοργανώνουμε ξανά φέτος ένα από […]