Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

destination taste!

Βρεφική διατροφή και η εισαγωγή στέρεων τροφίμων

Βρεφική διατροφή και η εισαγωγή στέρεων τροφίμων

Η σωστή διατροφή αποτελεί σημαντική παράμετρο για την υγεία ενός παιδιού. Ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δίνεται από την πρώτη ημέρα της ζωής του και καθ’ όλη τη διάρκεια της βρεφικής ηλικίας.

   Μέχρι και τον 6ο μήνα το βρέφος τρέφεται αποκλειστικά με γάλα. Tο μητρικό γάλα θεωρείται ο ιδανικότερος τρόπος σίτισης του βρέφους και αυτό γιατί περιέχει όλα τα απαραίτητα συστατικά για τη σωματική και την πνευματική ανάπτυξη του μωρού, έτοιμα αντισώματα αλλά και αντιφλεγμονώδεις ουσίες. Tο μητρικό γάλα είναι αναντικατάστατο και ο θηλασμός, o σπουδαιότερος ψυχικός κρίκος μεταξύ μητέρας και νεογνού. Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας (Π.Ο.Υ), τη UNISEF και άλλους παγκόσμιους έγκυρους επιστημονικούς οργανισμούς, ο αποκλειστικός θηλασμός για τους πρώτους έξι μήνες, ακολουθούμενος από συνεχιζόμενο μητρικό θηλασμό για τουλάχιστον δύο χρόνια, σε συνδυασμό με την προσθήκη θρεπτικών στερεών τροφών αποτελούν το κλειδί για τη μελλοντική υγεία.
Από τον έκτο μήνα συνιστάται η εισαγωγή στέρεων τροφών, η οποία συμβαδίζει με την ωρίμανση του πεπτικού συστήματος των βρεφών, κυρίως  της ικανότητας μάσησης και κατάποσης. Τα πρώτα τρόφιμα πρέπει να είναι μαλακά, χωρίς ιδιαίτερη οσμή και γεύση. Συνήθως, ξεκινάμε με κρέμες δημητριακών χαμηλές σε φυτικές ίνες, όπως γαλακτούχο ρυζάλευρο χωρίς ζάχαρη ή άλλα άλευρα που δεν περιέχουν γλουτένη, τις οποίες αναμειγνύουμε με νερό (αποτελούν το δεκατιανό και το απογευματινό του). Στη συνέχεια προσθέτουμε στο διαιτολόγιο του μωρού φρέσκα φρούτα εποχής, τα οποία εισάγουμε σταδιακά, έτσι ώστε να ελέγξουμε ότι το βρέφος δεν είναι αλλεργικό σε κάποιο από αυτά. Συνήθως, στη φρουτόκρεμα προσθέτουμε και 1-2 μπισκότα μιράντα (είτε απλά είτε ολικής αλέσεως), τα οποία αφενός μειώνουν την οξύτητα των φρούτων αφετέρου τους προσδίδουν μια πιο στερεή και εύληπτη υφή. Ταυτόχρονα, η προσθήκη μπισκότων στη βρεφική διατροφή ενισχύει περαιτέρω την πρόσληψη θρεπτικών συστατικών των δημητριακών, όπως είναι οι φυτικές ίνες, οι υδατάνθρακες  και οι βιταμίνες του συμπλέγματος Β (ριβοφλαβίνη και νιασίνη), συμβάλλοντας στην καλή λειτουργία του εντέρου και του νευρικού συστήματος.
Στη συνέχεια, μετά το πρώτο 15ήμερο της φρουτόκρεμας, αντικαθίσταται το μεσημεριανό από χορτόσουπα με πολτοποιημένα λαχανικά και στη συνέχεια προστίθεται λιωμένο το κοτόπουλο και το μοσχάρι, με ελάχιστο λάδι και καθόλου αλάτι.
Μετά τους 7-9 μήνες το μωρό μπορεί να πιάνει τρόφιμα με τα χέρια του, όπως τυρί κομμένο σε ραβδάκια, φρέσκα φρούτα, ψωμί και μπισκότα (π.χ. πτι-μπερ, μιράντα), και να τα κατευθύνει στο στόμα του. Τα συγκεκριμένα τρόφιμα  προσφέρονται για τη βρεφική και νηπιακή ηλικία γιατί μαλακώνουν από το σάλιο, καταπίνονται εύκολα και σωστά, χωρίς να υπάρχει κίνδυνος πνιγμού. Έτσι, το μωρό εξοικειώνεται με τη διαδικασία μάσησης & κατάποσης, λαμβάνοντας ταυτόχρονα και σημαντικές ουσίες για την ανάπτυξή του.
Στο 10 μήνα εισάγονται το ψάρι και το ασπράδι αυγού, ενώ στο χρόνο το μωρό μπορεί να τρώει όλα τα τρόφιμα προσέχοντας τους ξηρούς καρπούς, τα σταφύλια, τις σταφίδες, το λουκάνικο, το ωμό καρότο, τις καραμέλες και τις τσίχλες, λόγω αυξημένου κινδύνου πνιγμονής.

Με την συνεργασία της Βαλασίας Τοκμακίδου
Κλινικής Διαιτολόγου- Διατροφολόγου, ΒSc Επιστημονική Διευθύντρια Κέντρου Διαιτολογικής Υποστήριξης & Μεταβολικού Ελέγχου ΛΟΓΩ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ, Θεσσαλονίκης,
Ιδρυτικό Μέλος Ελληνικής Διατροφολογικής Εταιρείας,
www.logodiatrofis.gr


Related Posts

ΠΟΙΕΣ ΤΡΟΦΕΣ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΡΩΜΕ ΤΟ ΒΡΑΔΥ;

ΠΟΙΕΣ ΤΡΟΦΕΣ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΡΩΜΕ ΤΟ ΒΡΑΔΥ;

«Τρώγε το πρωί σαν βασιλιάς, το μεσημέρι, σαν πρίγκιπας και το βράδυ… σαν ζητιάνος». Έτσι λέει ο θυμόσοφος λαός και δεν έχει άδικο. Το βράδυ ο οργανισμός μας δυσκολεύετε πιο πολύ στη πέψη ειδικά αν φάμε πολύ και πέσουμε αμέσως για ύπνο! Για να έχουμε […]

10 ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΠΟΥ ΟΥΤΕ Η ΜΗΤΕΡΑ ΜΑΣ ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΕΙ ΣΤΗΝ ΚΟΥΖΙΝΑ!

10 ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΠΟΥ ΟΥΤΕ Η ΜΗΤΕΡΑ ΜΑΣ ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΕΙ ΣΤΗΝ ΚΟΥΖΙΝΑ!

Είναι ωραία να μαγειρεύουμε ή να φτιάχνουμε γλυκά στο σπίτι, αλλά σίγουρα απαιτεί αρκετό από το χρόνο μας. Ήρθε λοιπόν η ώρα, να σας αποκαλύψω μερικά μυστικά μου για να μειώσετε χρόνο και κόπο στην κουζίνα. Πάρτε χαρτί , μολύβι… ξεκινάμε! Ζεστός φούρνος… Λιωμένο βούτυρο […]



Subscribe