Site icon Ντίνα Νικολάου

Μαρία Παππά – Η γυναίκα που κατάφερε να κάνει την προ του Αθω περιοχή τον απόλυτο γαστρονομικό τουριστικό προορισμό!

Μαρία Παππά – Η γυναίκα που κατάφερε να κάνει την προ του Αθω περιοχή τον απόλυτο γαστρονομικό τουριστικό προορισμό!

Μαρία Παππά – Η γυναίκα που κατάφερε να κάνει την προ του Αθω περιοχή τον απόλυτο γαστρονομικό τουριστικό προορισμό!

Με την ευκαιρία της ανακοίνωσης των νικητών του διαγωνισμού «ένα Σαββατοκύριακο στην παραδοσιακή Αρναία Χαλκιδικής» έχουμε τη χαρά να φιλοξενούμε στη στήλη τη Μαρία Πάππα – εκείνη που με πείσμα, μεράκι, δύναμη, επαγγελματισμό και μεθοδικότητα κατάφερε να εφαρμόσει στην περιοχή τις πλέον τεχνοκρατικές μεθόδους τουριστικού marketing και μέσα σε 8 χρόνια να μετατρέψει την Αρναία από μια όμορφη αλλά εσωστρεφή πόλη στον απόλυτο τουριστικό προορισμό.

– Αλήθεια, κ. Πάππα, πώς τα καταφέρατε;
Όπως ακριβώς το περιγράψατε: με πείσμα. Διέκρινα από την αρχή τις δυνατότητες της πόλης, η οποία εκτός από αρχιτεκτονικό, προσκυνηματικό και φυσικό παράδεισο αποτελεί τον πλέον γαστρονομικό προορισμό της Ανατολικής Χαλκιδικής.
Άγρια μανιτάρια & τρούφες, φέτα & κατσικίσιο τυρί, γιαούρτι, μέλι, βιολογικός οίνος, τσίπουρο, μουντοβίνα (δηλ. απόσταγμα από μέλι – προϊόν Π.Ο.Π.), λουκάνικα ζυμωμένα με εσπεριδοειδή, ζύμες, άγρια φρούτα του δάσους και εκατοντάδες είδη βοτάνων συνθέτουν ένα γαστρονομικό μωσαϊκό, στο οποίο οι ντόπιοι σε καθημερινή βάση παράγουν, επενδύουν και δημιουργούν.
Με αυτούς τους καθημερινούς ανθρώπους λοιπόν – τους πρωταγωνιστές του μόχθου, του κόπου και του αγώνα – δέθηκα από την πρώτη ώρα που τους συνάντησα, «σηκώνοντας μαζί τους και τα δικά μου μανίκια», δημιουργώντας καταρχάς «τουριστικές προϋποθέσεις»: ναι, στην Αρναία έπρεπε να δημιουργήσουμε κάθε είδους προϋπόθεση υποδοχής επισκεπτών. Έπρεπε να καλλιεργήσουμε την μέχρι τότε (2010) ανύπαρκτη τουριστική συνείδηση, έπρεπε να εδραιώσουμε την τοπική τουριστική κουλτούρα. Και το κάναμε. Όλοι μαζί. Με πολλή δουλειά και πολλή διάθεση συνεργατικής δημιουργίας.

– Πώς μπορεί ένας επαγγελματίας να εμπνεύσει τόση εμπιστοσύνη στο σύνολο;
Όταν αποδείξει ότι δεν έχει δεύτερες σκέψεις, ότι είναι τίμια και άδολα προσηλωμένος στο έργο που κλήθηκε να ολοκληρώσει, όταν εργάζεται με σεμνότητα μαζί με τους εμπλεκομένους για την επίτευξη του στόχου, όταν αγωνιά μαζί τους για το ποιοτικότερο και προπαντός όταν είναι αποτελεσματικός σε αυτό που κάνει.
Είναι γνωστό τοις πάσι ότι ο πραγματικός επαγγελματίας πρέπει να αποδεικνύει καθημερινά στο σύνολο των εμπλεκομένων μιας τόσο ομαδικής προσπάθειας ότι αφενός μεν είναι leader στο σχεδιασμό, πρωτίστως όμως είναι εργάτης στην υλοποίηση. Στις συλλογικότητες άλλωστε η ταπεινότητα και η ισότητα στις σχέσεις αποτελούν θέσφατο!

– Πόσο δύσκολο είναι να συνεργάζεται κανείς με τόσους εμπλεκόμενους;
Όταν θέτει και ακολουθεί πιστά τους κανόνες, παραδειγματίζοντας σε διαρκή βάση το σύνολο, δεν είναι καθόλου δύσκολο. Στο σημείο αυτό βέβαια θα πρέπει να αναφέρω ξανά και ξανά την παραδειγματική πειθαρχία και προσήλωση που έδειξαν οι επαγγελματίες της Αρναίας στα projects που αναπτύξαμε μαζί. Θεωρώ ότι πρόκειται για case study που θα πρέπει να προβληθεί και να προωθηθεί στον κόσμο.

– Ποια είναι τα projects που οδήγησαν την Αρναία ψηλά;
Πολλά. Προσκυνηματικές Περιηγήσεις, Πολιτιστικές Περιπλανήσεις, Γαστρονομία & Πρωτογενής Παραγωγή, Περιπατητικές Διαδρομές αναπτύχθηκαν σε επαλληλία, ωρίμασαν λιγότερο ή περισσότερο ανάλογα με τις εκάστοτε συνθήκες και στη συνέχεια αποτέλεσαν μέρη ενός μεγάλου προγράμματος με τίτλο «Τρία Πράσινα Βουνά», το οποίο βραβεύθηκε για τη συμβολή του στην τοπική οικονομία με το χρυσό βραβείο ποιότητας από τα tourism awards 2016 στην ενότητα «Αγρουτουρισμός».
Πράγματι, ο Αγροτουρισμός στην Αρναία ακμάζει. Αποτελεί υπαρκτό, βιώσιμο και κερδοφόρο project – από τα ελάχιστα ελληνικά προγράμματα αγροτουρισμού που σήμερα «φέρνουν χρήματα» σε έναν τόπο.
Το συστατικό της επιτυχίας του έχει να κάνει με τη μετατροπή κάθε ανθρώπινης δραστηριότητας σε μορφή τουρισμού, που αφενός μεν ανανεώνει και εμπλουτίζει συνεχώς το προσφερόμενο τουριστικό προϊόν, αφετέρου εμπλέκει τους ντόπιους σε μια παραγωγική τουριστική διαδικασία, όπου ο καθένας αποτελεί κομμάτι του παζλ, έχοντας ρόλο και θέση στη δημιουργική παλέτα.

– Πώς μεταφράζεται η δουλειά σας σε αριθμούς;
Τολμώ να πω «εντυπωσιακά», κρίνοντας πάντα από το αποτέλεσμα:

Όλα αυτά μεταφράζονται σε επίτευξη ενός μέσου όρου 8μηνης διάρκειας τουριστικής ζωής σε μια ημιορεινή περιοχή με πρότερη μηδενική τουριστική δραστηριότητα, η οποία όμως εδώ και 8 χρόνια φιγουράρει σε εκατοντάδες έντυπες ευρωπαϊκές εκδόσεις:

που όμως συμπληρώνουν η μια την άλλη στο προωθητικό έργο που επιτεύχθηκε με τον πλέον επαγγελματικό τρόπο.
Αξίζει τέλος να σημειωθεί ότι όλα αυτά τα χρόνια η Αρναία πρωταγωνίστησε σε πάνω από 10 τουριστικά αφιερώματα πολύ σημαντικών διεθνών τηλεοπτικών μέσων (France 24, RAI, NTV, RIK, DIRECT8, FOX TV, DW, TRAVEL24, BTV, ERT World, 3opREI, κλπ.), προβάλλοντας με τόλμη και παρρησία σε ολόκληρο τον κόσμο τη δική της αλήθεια και τον αυθεντικά ελληνικό τρόπο ζωής.

– Τι εύχεστε στην Αρναία για το μέλλον;
Δε συνηθίζω να εύχομαι, δεν πιστεύω στα ευχολόγια και δε δίνω καμία βάση στις τυπικότητες. Αντίθετα νιώθω πολύ δυνατή στη σιγουριά του αποτελέσματος, όταν αυτό απορρέει από τη συλλογικά σχεδιασμένη αλλά όχι πρόχειρη δουλειά και τις μελετημένες παρεμβάσεις – αυτές που δε στοχεύουν στην απόκτηση άλλης μιας φωτογραφίας ή στην εκπόνηση ενός ακόμη διθυραμβικού δελτίου Τύπου.
Εκείνο που μπορώ με βεβαιότητα να δώσω σήμερα στην Αρναία είναι ο λόγος μου. «Είμαι εδώ, με εκείνους (τους πολλούς, απλούς αλλά ισχυρούς τοπικούς ήρωες) που με ενέπνευσαν να δημιουργήσω μαζί τους».

Exit mobile version