destination taste!

ΡΙΓΚΑΤΟΝΙ ΜΕ ΣΥΚΑ

ΡΙΓΚΑΤΟΝΙ ΜΕ ΣΥΚΑ

ΡΙΓΚΑΤΟΝΙ ΜΕ ΣΥΚΑ

: 4
: 15 min
: 10 min

Ο γνωστός συνδυασμός φρέσκων σύκων με προσούτο σε ένα πρωτότυπο, ασυνήθιστο αλλά εύκολο και πεντανόστιμο πιάτο ζυμαρικών.

Matériaux
  • 500 γρ. ριγκατόνι (ή πένες)
  • 50 ml ελαιόλαδο
  • 1 μέτριο ξερό κρεμμύδι, κομμένο σε ψιλά καρέ
  • 120 γρ. μπέικον, κομμένο σε λεπτές λωρίδες
  • 10 ώριμα αλλά σχετικά σφικτά σύκα της αρεσκείας μας, μαύρα ή πράσινα, πολύ καλά πλυμένα (αν είναι τρυφερή η φλούδα τους την αφήνουμε) και κομμένα σε φέτες πάχους 1/2 εκ.
  • 1 κουτ. σούπας πετιμέζι (ή μείγμα από 1 κουτ. σούπας βαλσαμικό ξίδι ανακατεμένο με 1 κουτ. γλυκού μέλι)
  • 6 φέτες ζαμπόν καπνιστό, κομμένο σε λεπτές λωρίδες
  • 200 γρ. παλαιωμένη γραβιέρα, κομμένη σε λεπτές «φλούδες» με το εργαλείο που ξεφλουδίζουμε λαχανικά
  • αλάτι, φρεσκοτριμμένο πιπέρι
Instructions
  • Étape 1 Βράζω τα ζυμαρικά σε άφθονο αλατισμένο νερό, ακολουθούντας τις οδηγίες που αναγράφονται στη συσκευασία τους. Τα στραγγίζω (κρατάω 1/2 φλιτζ. τσαγιού από το νερό τους) και τα διατηρώ κατά μέρος, ζεστά.
  • Étape 2 Σε ένα μεγάλο αντικολλητικό τηγάνι (ή σε μια φαρδιά και ρηχή κατσαρόλα) ζεσταίνω το ελαιόλαδο σε μέτρια φωτιά και σοτάρω το κρεμμύδι και το μπέικον για 2 – 3 λεπτά, μέχρι να μαλακώσει το κρεμμύδι και να ροδίσει το μπέικον. Βγάζω μόνο το μπέικον με ένα πιρούνι και το αφήνω να στραγγίξει σε απορροφητικό χαρτί κουζίνας.
  • Étape 3 Ρίχνω στο σκεύος τις φέτες των σύκων, σε μονή στρώση, επάνω στα κρεμμύδια, και τα σοτάρω για 2 – 3 λεπτά. Τα γυρίζω και τα σοτάρω για άλλα 1 – 2 λεπτά, μέχρι να ροδίσουν απαλά και να μελώσουν λίγο. Περιχύνω με το πετιμέζι (ή με το μείγμα από μέλι και βαλσαμικό ξίδι), αλατοπιπερώνω και ανακατεύω ελαφρώς.
  • Étape 4 Προσθέτω τα στραγγισμένα ζυμαρικά και το νερό που άφησα κατά μέρος και ανακατεύω με προσοχή. Μαγειρεύω για 1 λεπτό και αποσύρω από τη φωτιά.
  • Étape 5 Μοιράζω τα ζυμαρικά σε πιάτα και προσθέτω το σοταρισμένο μπέικον που άφησα κατά μέρος, τις λωρίδες ζαμπόν και τις «φλούδες τυριού. Πασπαλίζω με μπόλικο φρεσκοτριμμένο πιπέρι και σερβίρω αμέσως.

Related Posts

ΤΑ ΦΡΟΥΤΑ ΤΟΥ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΟΥ ΣΥΜΜΑΧΟΙ ΣΤΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΜΑΣ

ΤΑ ΦΡΟΥΤΑ ΤΟΥ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΟΥ ΣΥΜΜΑΧΟΙ ΣΤΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΜΑΣ

Τα φρούτα αποτελούν βασικά συστατικά μιας ισορροπημένης διατροφής, είναι χαμηλής θερμιδικής αξίας και μηδενικής περιεκτικότητας σε λίπος, ενώ όντας πλούσια σε νερό και φυτικές ίνες αυξάνουν τον κορεσμό και μειώνουν την αποθήκευση λίπους. Καρπούζι Πλούσιο σε βιταμίνη Α, Θειαμίνη, Λυκοπένιο, Κάλιο και βιταμίνη C. Ο χυμός […]

ΠΟΣΟ ΚΑΛΑ ΓΝΩΡΙΖΕΤΕ ΤΑ ΣΥΚΑ;

ΠΟΣΟ ΚΑΛΑ ΓΝΩΡΙΖΕΤΕ ΤΑ ΣΥΚΑ;

Ξέρατε ότι τα σύκα ήταν γνωστά κι αγαπητά από την αρχαιότητα; Πέρα από την γλυκιά γεύση τους , τα σύκα έχουν από τη φύση τους πολλά θρεπτικά συστατικά και ωφέλιμα φυτοχημικά, αντιοξειδωτικά και βιταμίνες. Τα αποξηραμένα σύκα θα μπορούσαν να θεωρηθούν και συμπυκνωμένη πηγή βιταμινών […]