προορισμός…γεύση!

Καθώς η βιομηχανία τροφίμων προετοιμάζεται για ένα νέο έτος, οι ειδικοί αρχίζουν να προβλέπουν ποιες τάσεις τροφίμων θα έχουν τη μεγαλύτερη ζήτηση το 2022.

Κίνημα ευελιξίας
Αναφέρεται στους καταναλωτές, οι οποίοι ξέρουν ότι χρειάζεται να μειώσουν τα ζωικά τρόφιμα, αλλά την ίδια στιγμή δεν είναι έτοιμοι να γίνουν αυστηρά χορτοφάγοι.
Έτσι, η κατανάλωση κρέατος, γαλακτοκομικών και αυγών συνεχίζεται, δίνοντας όμως έμφαση στην επιλογή καλύτερης ποιότητα και κυρίως βιολογικής προέλευσης.
Ειδικότερα, η έκθεση «Τροφίμων & Ποτών», που διοργανώθηκε από τα Waitrose έδειξε ότι το 70% των καταναλωτών αναγνωρίζουν ότι οι διατροφικές τους επιλογές αυξάνουν το ανθρακικό αποτύπωμα και επιθυμούν να κάνουν ποιοτικά καλύτερες επιλογές, ακόμα και αν είναι πιο ακριβές.

Η χορτοφαγία εδραιώνει τη θέση της
Ο τομέας των φυτικών τροφίμων σίγουρα αναπτύσσεται – η διαδικτυακή πλατφόρμα τροφίμων ShelfNow είπε ότι μέσα στο 2021 οι πωλήσεις προϊόντων για χορτοφάγους αυξήθηκαν κατά 156% και οι πωλήσεις προϊόντων vegan αυξήθηκαν κατά 150%.

Μανιτάρια
Η ανερχόμενη τάση των χορτοφάγων έχει αυξήσει την αναζήτηση υγιεινών υποκαταστάτων κρέατος με νόστιμη γεύση.
Ιδανική επιλογή αποτελούν τα μανιτάρια, όπου η σαρκώδης υφή του και η χορταστική γεύση του αντικαθιστούν επάξια το κρέας.
Συνεπώς, το 2022 αναμένεται άνοδος στις συνταγές που αντικαθιστούν το κρέας με τα μανιτάρια.

Εδραιώνεται η συνήθεια του πρωινού
Η αύξηση της τηλεργασίας στο σπίτι προκάλεσε μια αλλαγή στις διατροφικές συνήθειες των καταναλωτών, μιας και η εξοικονόμηση χρόνου από τις μετακινήσεις, έδωσε την ευκαιρία σε πολλούς ανθρώπους να έχουν χρόνο για ένα πιο ήρεμο πρωινό.
Μάλιστα, κατά τη διάρκεια του πρώτου lockdown, μια έρευνα διαπίστωσε ότι οι Βρετανοί έτρωγαν αυγά για πρωινό 68% περισσότερες φορές από ό,τι το προηγούμενο έτος, ενώ οι πωλήσεις αρτοσκευασμάτων αυξήθηκαν κατά 25%, σύμφωνα με τον Waitrose.

Bottle ή takeaway cocktail
Το πλήγμα του lockdown της εστίασης οδήγησε στην παραγωγή εμφιαλωμένων κοκτέιλ, τα οποία θα πωλούνται σε κάβες και σούπερ μάρκετ.
Η νέα αυτή τάση ακολουθείται πολύ πλέον από τους καταναλωτές, μιας η έξαρση του κορονοϊού λειτουργεί ανασταλτικά στην επιθυμία μας να πάμε σε έναν κλειστό χώρο για ποτό.
Έτσι, τα bottle/takeaway cocktail μας δίνουν την ευκαιρία ότι ακόμα και μέσα στο σπίτι μπορούμε να απολαύσουμε το κοκτέιλ μας.

Ασιάτικη Κουζίνα
Πιάτα εμπνευσμένα από ασιατικές χώρες έχουν ανθίσει στη Βρετανία μετά το χτύπημα της πανδημίας και οι ειδικοί έχουν δείξει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τις ιαπωνικές γεύσεις κατά τη δημιουργία και μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες του Τόκιο.
Στο Waitrose, οι πωλήσεις της σάλτσας umami αυξήθηκαν κατά 17% σε σύγκριση με το 2019, ενώ οι πωλήσεις σούσι σημείωσαν αύξηση 54%.
Οι καταναλωτές ήθελαν επίσης να δοκιμάσουν τις δυνάμεις τους για να δημιουργήσουν το δικό τους σούσι, με τις πωλήσεις σε φύκια για σούσι (nori) να αυξάνονται κατά 57% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι.
Οι ειδικοί της Whole Foods σημείωσαν επίσης ότι το yuzu, ένα εσπεριδοειδές από την Ιαπωνία, την Κορέα και την Κίνα, βρίσκεται σε έναν αυξανόμενο αριθμό προϊόντων, από βινεγκρέτ μέχρι μαγιονέζα και άλλες σως.

Λεβαντίνα κουζίνα
Είναι η παραδοσιακή κουζίνα του Λεβάντε, γνωστή στα αραβικά ως Bilad al-Sham, η οποία καλύπτει μια μεγάλη περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου.
Βρίσκεται στα σύγχρονα κράτη της Κύπρου, της Ιορδανίας, του Λιβάνου, του Ισραήλ, της Παλαιστίνης, της Συρίας, καθώς και στο βόρειο Ιράκ και περιοχές της νότιας Τουρκίας.
Ίσως η πιο χαρακτηριστική πτυχή της λεβαντίνικης κουζίνας είναι ο μεζές που περιλαμβάνει ταμπουλέ, χούμους και μπαμπά γκανούς (μια παρόμοια έκδοση της μελιτζανοσαλάτας).

Γάλα πατάτας
Η κρεμώδη υφή του γάλακτος πατάτας αποτελεί την επόμενη μεγάλη τάση που θα διαταράξει τον κλάδο των υποκαταστάτων γάλακτος.

Μπαχαρικά καρυκεύματα
Από τα παραδοσιακά μπαχαρικά όπως το garam masala και το κάρδαμο μέχρι τις γεύσεις της Νοτιοανατολικής Ασίας όπως το gochujang ή η αμερικάνικη σως μπάρμπεκιου, οι Βρετανοί δείχνουν αυξανόμενο ενδιαφέρον για να προσθέσουν μια καυτερή γεύση στα πιάτα τους.
Στην πραγματικότητα, οι πωλήσεις βοτάνων και μπαχαρικών στο κατάστημα είναι αυξημένες κατά 41%.
Οι κορυφαίες επιδόσεις σε αυτήν την κατηγορία περιλαμβάνουν τα μπαχαρικά και τα ειδικά αλάτια της Μέσης Ανατολής, που δένουν με την τάση για τα φαγητά της Λεβαντίνικης κουζίνας.

Βούτυρο ηλίανθου
Όλοι γνωρίζουμε και αγαπάμε τις εναλλακτικές λύσεις φυστικοβούτυρου, όπως το αμυγδαλοβούτυρο και τη φουντουκόπαστα.
Το 2022 έρχεται να εδραιώσει και τη θέση του βούτυρο από του λουλούδι ηλίανθο (το γνωστό σε όλους μας ήλιο).

Mini menu (κατάλογος εστιατορίου με λιγότερες επιλογές)
Λόγω των προβλημάτων της αλυσίδας εφοδιασμού και της γενικής πανδημικής τρέλας, έχουμε δει εστιατόρια να μειώνουν πραγματικά τα μενού τους και πιστεύουμε ότι η τάση αυτή είναι εδώ για να μείνει για λίγο ακόμα.
Ωστόσο, όλοι προτιμούν ένα μενού με λιγότερες επιλογές, οι οποίες έχουν καλύτερη ποιότητα.

Αυτοματοποίηση υπηρεσιών
Μπορεί να ακούγεται ως σενάριο επιστημονικής φαντασίας, εντούτοις η οικονομική κρίση λόγω πανδημίας και αυξημένη ανάγκη για ανέπαφες συναλλαγές οδηγούν στην δημιουργία ρομπότ, που θα αξιοποιηθούν στο service της εστίασης.
Έτσι, αναμένουμε τα ρομπότ να φέρουν τον αυτοματισμό στην εμπειρία του φαγητού.

Γεωργία Καπώλη

• Κλινικός Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, MSc • Επιστημονική Διευθύντρια ΛΟΓΩ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ Νεμέα Κορινθίας • Email: [email protected]

1 Comment

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *