Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

destination taste!

ΖΥΜΑΡΙΚΑ ΟΛΙΚΗΣ ΑΛΕΣΕΩΣ ΚΑΙ ΣΤΗ ΝΗΣΤΕΙΑ!

ΖΥΜΑΡΙΚΑ ΟΛΙΚΗΣ ΑΛΕΣΕΩΣ ΚΑΙ ΣΤΗ ΝΗΣΤΕΙΑ!

Τα τελευταία χρόνια, τα τρόφιμα ολικής αλέσεως έχουν μπει δυναμικά στη ζωή μας και όχι άδικα. Αποτελούν βασικό κομμάτι μιας σωστής και ισορροπημένης διατροφής, ενώ παράλληλα προσφέρουν σημαντικά οφέλη για τον οργανισμό μας. Τα προϊόντα ολικής αλέσεως αποτελούν έναν πολύτιμο σύμμαχο, καθώς μας εφοδιάζουν με θρεπτικά συστατικά που χρειαζόμαστε καθημερινά και συμβάλλουν στη καλή λειτουργία του οργανισμού μας. Επιπλέον, έρχονται διαρκώς στο φως επιστημονικά δεδομένα τα οποία αναδεικνύουν τα οφέλη που έχει για την υγεία μας η κατανάλωση τέτοιων τροφίμων, καθώς η πρόσληψή τους έχει συνδεθεί  με την προστασία από την εμφάνιση διαφόρων παθήσεων, όπως η παχυσαρκία, τα καρδιαγγειακά νοσήματα, ο σακχαρώδης διαβήτης τύπου 2 και ορισμένες μορφές καρκίνου.
Τα ζυμαρικά είναι από τα πιο γνωστά τρόφιμα ολικής αλέσεως και προσφέρουν όλα τα πολύτιμα συστατικά του φλοιού των σπόρων του σιταριού (φυτικές ίνες, βιταμίνες του συμπλέγματος Β, ανόργανα άλατα, και πρωτεΐνες). Το υψηλό τους περιεχόμενο σε βιταμίνες του συμπλέγματος Β, τονώνει το μεταβολισμό και ενισχύει την πνευματική διαύγεια και μνήμη. Είναι πλούσια σε χαλκό και σελήνιο, στοιχεία απαραίτητα για το σχηματισμό του συνδετικού ιστού, των κυττάρων του αίματος, τη λειτουργία του νευρικού, του ανοσοποιητικού και καρδιαγγειακού συστήματος και του θυρεοειδούς αδένα. Πλούσια σε μαγνήσιο και μαγγάνιο. Το μαγνήσιο είναι απαραίτητο για τη ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης και την οικοδόμηση ισχυρών και υγιών οστών, ενώ το μαγγάνιο ενισχύει στο μεταβολισμό των υδατανθράκων και των πρωτεϊνών και το σχηματισμό των οστών. Επίσης, είναι μια καλή επιλογή για τους ανθρώπους με διαβήτη και όσους κάνουν δίαιτα, μιας και το πλούσιο περιεχόμενό τους σε σύνθετους υδατάνθρακες και φυτικές ίνες, δεν αυξάνει απότομα τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα. Έτσι, τα ζυμαρικά ολικής αλέσεως προσφέρουν αίσθηση πληρότητας/κορεσμού για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα και μειώνουν την αποθήκευση λίπους. Τέλος, Τα ζυμαρικά ολικής άλεσης περιέχουν διαλυτές ίνες, που βοηθούν στη μείωση του επιπέδου χοληστερόλης στο αίμα μέσω της απορρόφησης κάθε LDL («κακής») χοληστερόλης.

Ποια ζυμαρικά ολικής αλέσεως να προτιμώ;
Εκείνα που παρασκευάζονται από 100% σιμιγδάλι ολικής αλέσεως, το οποίο έχει αλεστεί με τη μέθοδο «pearling» (αποφλοίωση). Η συγκεκριμένη παραγωγική διαδικασία διατηρεί τα πιο θρεπτικά τμήματα του πίτουρου και ταυτόχρονα αποδίδει ένα απόλυτα ομοιογενές σιμιγδάλι ολικής αλέσεως άριστης ποιότητας, όπου δημιουργεί ομοιογενή ζυμαρικά ολικής αλέσεως με πιο φυσικό χρώμα και λιγότερη ξινή γεύση, συγκριτικά με άλλα προϊόντα της ίδιας κατηγορίας.

Πόση ποσότητα ζυμαρικών καταναλώνεται σε ένα γεύμα:
Μια υγιεινή μερίδα ζυμαρικών για έναν ενήλικα είναι 1 ½ φλιτζάνι του τσαγιού μαγειρεμένα.

Με την συνεργασία της Γεωργίας Καπώλη, Κλινικής Διαιτολόγου- Διατροφολόγου, ΜSc Επιστημονική Διευθύντρια Κέντρου Διαιτολογικής Υποστήριξης & Μεταβολικού Ελέγχου ΛΟΓΩ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ Νεμέας, Αντιπροέδρου Ελληνικής Διατροφολογικής Εταιρείας, www.logodiatrofis.gr, www.activekids.gr, www.care24.gr


Related Posts

ΜΙΚΡΑ ΚΑΙ ΣΥΧΝΑ ΓΕΥΜΑΤΑ: Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΟΥΣ ΣΤΟΝ ΕΛΕΓΧΟ ΤΟΥ ΒΑΡΟΥΣ

ΜΙΚΡΑ ΚΑΙ ΣΥΧΝΑ ΓΕΥΜΑΤΑ: Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΟΥΣ ΣΤΟΝ ΕΛΕΓΧΟ ΤΟΥ ΒΑΡΟΥΣ

Μελέτες έχουν δείξει ότι το μειωμένο βάρος σχετίζεται με την συχνότητα των γευμάτων. Όσοι καταναλώνουν μικρά και τακτικά γεύματα τείνουν να έχουν σταθερά χαμηλό το βάρος τους σε σχέση με άτομα τα οποία δεν καταναλώνουν συχνά γεύματα κατά την διάρκεια της ημέρας. Αν ακολουθούμε ένα […]

Ποια είναι η υγιεινή διατροφή για το παιδί μου;

Ποια είναι η υγιεινή διατροφή για το παιδί μου;

Τα παιδιά κάτω από την ηλικία των 2 ετών μεγαλώνουν με πολύ γρήγορο ρυθμό, αλλά έχουν μικρό στομάχι και δεν μπορούν να καταναλώνουν μεγάλες ποσότητες φαγητού σε ένα γεύμα. Για το λόγο αυτό είναι σημαντικό να καταναλώνουν τρόφιμα τα οποία είναι πλούσια σε θρεπτικά συστατικά. […]