destination taste!

ΤΑ ΛΑΧΑΝΙΚΑ ΤΟΥ ΣΕΠΤΕΜΒΡΗ

ΤΑ ΛΑΧΑΝΙΚΑ ΤΟΥ ΣΕΠΤΕΜΒΡΗ

Το καλοκαιράκι σιγά σιγά μας αποχαιρετά… Ίσως να εμφανιστούν και μερικές βροχούλες αν και στην Ελλάδα, ο Σεπτέμβρη είναι το «μικρό καλοκαιράκι»… Σίγουρα θα είναι αρκετά ζεστά για να μπορούμε να απολαμβάνουμε για λίγο ακόμη τη θάλασσα! Παρ’ όλ’ αυτά, ο Σεπτέμβρης είναι μήνας που ξεκινούν τα σχολεία, αλλάζουμε ρούχα στις ντουλάπες και οργανώνουμε το σπίτι για το φθινόπωρο.
Φυσικά τα καλοκαιρινά λαχανικά εξακολουθούν να πρωταγωνιστούν στις λαϊκές, αλλά, αυτά που είναι στα «καλύτερά τους» είναι τα εξής:
1-Η πατάτα
Το all time classic λαχανικό! Πλούσιες σε υδατάνθρακες, θρεπτικά συστατικά και βιταμίνες, είναι ότι πρέπει για να μας δώσει ενέργεια και τόνωση! Και μη ξεχνάτε πως με τη πατάτα υπάρχουν 1000 τρόποι για να τη μαγειρέψουμε και να την απολαύσουμε: βραστές, σοταρισμένες, ψημένες, σε πουρέ, ή ακόμα και σε μια σούπα … έχετε πολλές επιλογές!

2-Το κουνουπίδι
Σίγουρα το βρίσκουμε και το καλοκαίρι, ή καλύτερη του εποχή ξεκινά τον Σεπτέμβρη. Αρκετά παρεξηγημένο λαχανικό αλλά γεμάτο βιταμίνη C και θα μας φέρει την ενέργεια που θέλουμε. Βραστό, σαλάτα ή στο φούρνο εσείς επιλέγετε.

3-Το μπρόκολο
Το βρίσκουμε συνήθως, να κάνει παρέα στο κουνουπίδι. Δεν αρέσει σε πολλούς αλλά θεωρώ ότι πρέπει να αρχίσουν να το δοκιμάζουν. Εκτός από την τραγανή και γλυκιά γεύση του, το μπρόκολο είναι ένα λαχανικό που προσφέρει πολλά στον οργανισμό μας. Χάρη στις πολλές βιταμίνες που περιέχει (συμπεριλαμβανομένης της βιταμίνης Β9), το μπρόκολο είναι ένα λαχανικό που προσφέρει πολλά! Για να μην αναφέρουμε το ποσοστό του σε νερό αλλά και το πλήθος ινών του, που ενισχύει τη καλή λειτουργία των νεφρών του σώματος.

4-Η κολοκύθα

Η κολοκύθα είναι ένα λαχανικό το οποίο εμφανίστηκε στην Ευρώπη πολύ αργά. Έπρεπε να περιμένουμε το δεύτερο μισό του 20ου αιώνα όταν οι Ιάπωνες το φέρανε στη πρώτα στη Γαλλία!
Και δεν χρειάστηκε πολύς χρόνος για να βρει τη θέση της στη γαλλική γαστρονομία… Αναμφισβήτητα, λόγω της γλυκιά της γεύση! Ψητή στο φούρνο, σε πουρέ, σούπες, πατάτες ή ακόμα σε σαλάτα, η κολοκύθα είναι από τα αγαπημένα λαχανικά!

5-Η σελινόριζα
Μη τη μπερδεύετε με το σέλινο! Είναι μια εξαιρετική ρίζα, πλούσια σε βιταμίνες, θρεπτικά συστατικά και ιχνοστοιχεία.
Το μαγείρεμά της είναι απλό. Αν σας αρέσουν οι τραγανές υφές, μπορείτε απλά να τη τρίψετε ωμή. Αν πάλι τη θέλετε μαγειρεμένη, ξεκινήστε με τον πουρέ σελινόριζας. Φυσικά, μπορείτε να την προσθέσετε και σε πολλές άλλες παρασκευές. Θα σας πρότεινα σε σούπες αλλά και σε κρεατομαγειρέματα!

6-Τα μανιτάρια
Τα λατρεμένα μανιτάρια κάνουν την εμφάνισή τους στις λαϊκές από το Σεπτέμβρη και συνεχίζουν και όλο το χειμώνα. Τι μας αρέσει περισσότερο στα μανιτάρια; Χωρίς αμφιβολία η παλέτα γεύσεων που προσφέρουν και οι πολλές συνταγές που μπορούμε να κάνουμε… Για να μην σας πω για τα πολλά θρεπτικά συστατικά, ιχνοστοιχεία και νερό, αλλά και τις ελάχιστες θερμίδες τους.

7-Το πράσο
Το πράσο είναι ένα λαχανικό αρκετά υποτιμημένο! Οι περισσότεροι δεν το συμπεριλαμβάνουν στις συνταγές τους, αλλά θα πρέπει να το δοκιμάσουν. Προσθέστε το σε χορτόπιτες, σε σούπες, αλλά και σε μαγειρευτά αντικαθιστώντας μια ποσότητα ξερού κρεμμυδιού. Είναι αρκετά γλυκό και δίνει τρομερή γεύση! Παρ’ όλο που όλοι λένε να χρησιμοποιούμε μόνο το λευκό μέρος του πράσου, εγώ σας προτείνω να δοκιμάσετε και το πράσινο, τρυφερό μέρος του. Έχει τις περισσότερες βιταμίνες, αντιοξειδωτικά και ίνες.



Dina’s Daily RecipesΚέικ αλμυρό με ανάμεικτα λαχανικά, τυριά και βασιλικό

Dina’s Daily RecipesΤάρτα με λαχανικά σοτέ και ντοματίνια