Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

destination taste!

Τα 10 μαγειρικά λάθη που κάνουμε και χάνουμε τα «καλά» συστατικά των τροφίμων

Τα 10 μαγειρικά λάθη που κάνουμε και χάνουμε τα «καλά» συστατικά των τροφίμων

Μερικές μαγειρικές τεχνικές που έχουμε μάθει όσα χρόνια μαγειρεύουμε, έχουν ως αποτέλεσμα να καταστρέφουν τα πολύτιμα συστατικά των τροφίμων. Ίσως έτσι τα είδαμε; Έτσι μας τα έμαθαν; Το γεγονός είναι ένα… Πρέπει να σταματήσουμε να κάνουμε κάποια πράγματα που αφαιρούν γεύση και βιταμίνες.

Δεν βάζουμε τα φασόλια στο νερό
Σίγουρα, τα φασόλια πρέπει να πλένονται καλά, αλλά περιέχουν επίσης ολιγοσακχαρίτες, που είναι απαραίτητα για τα καλά βακτήρια που βρίσκονται στο παχύ έντερο. Για μια καλή χώνεψη, δεν χρειάζεται λοιπόν να τα έχετε για πολλές ώρες στο νερό.

Δεν ξεφλουδίζουμε τα λαχανικά
Θα πρέπει να ξέρετε ότι οι περισσότερες βιταμίνες στα λαχανικά βρίσκονται στη φλούδα τους, οι οποίες πολύ συχνά ξεφλουδίζουμε πριν το μαγειρέψουμε. Όπως τα καρότα, για παράδειγμα, τα κολοκυθάκια και οι πατάτες. Για να έχετε λοιπόν όλες τις βιταμίνες, πλύντε τα καλά ή ακόμα και να τα βουρτσίσετε αν είναι απαραίτητο.

Δεν κόβουμε τα λαχανικά σε μικρά κομμάτια
Πριν ρίξετε τα λαχανικά σας σε βραστό νερό, μη τα κόψετε σε μικρά κομμάτια. Το μπρόκολο, για παράδειγμα, ολόκληρο διατηρεί καλύτερα τη βιταμίνη C του.

Δεν χρησιμοποιούμε σκεύη από χαλκό
Ο χαλκός είναι καλό όταν μαγειρεύετε κρέας, αλλά για τα φρούτα και τα λαχανικά αυτά τα σκεύη δεν συνιστώνται. Καταστρέφουν τα φρούτα και τα λαχανικά από τη βιταμίνη C.

Δεν ξεχνάμε τα μπαχαρικά
Αν μαγειρεύετε κρέας ή μια κάποια άλλη συνταγή, μη ξεχάσετε να προσθέσετε μπαχαρικά, τόσο για να δώσετε περισσότερη γεύση στο πιάτο σας, αλλά και για μια διατροφή πιο υγιεινή.

Δεν πετάμε τα κοτσάνια
Όταν ξεφλουδίζουμε τα λαχανικά, τις πιο πολλές φορές πετάμε τα κοτσάνια από τα ραπανάκια ή ακόμα και από το μπρόκολο. Ωστόσο, στα κοτσάνια θα βρούμε τις περισσότερες ίνες. Τα οφέλη τους; Θα έχετε μια καλύτερη χώνεψη, και δρα θετικά στην αίσθηση της πείνας, και επίσης μπορεί να έχετε μια υγιέστατη καρδιά. Μπορείτε, για παράδειγμα, να τα λιώσετε στις σούπες σας ή να προσθέσετε στη σαλάτες σας.

Δεν κόβουμε από νωρίς τα λαχανικά
Πριν τα μαγειρέψετε, προσπαθήστε όσο το δυνατόν είναι να κρατήσετε τα φρούτα και τα λαχανικά σας άκοπα. Μόλις τα κόψετε, θα έρθουν σε επαφή με τον αέρα και θα αρχίσουν να χάνουν, σιγά-σιγά, τα θρεπτικά τους συστατικά. Κόψτε τα λοιπόν τη τελευταία στιγμή πριν τα μαγειρέψετε.

Λέμε ναι στα κατεψυγμένα προϊόντα
Αν δεν ψωνίζετε ποτέ κατεψυγμένα, κάνετε λάθος. Είναι συνήθως εύκολα να τα μαγειρέψετε, και τα λαχανικά περιέχουν επίσης το μέγιστο των θρεπτικών ουσιών τους. Είναι υγιεινά και σε σωστό στάδιο ωρίμανση.

Δεν πετάμε το νερό μαγειρέματος
Όταν μαγειρεύετε λαχανικά, πολλές βιταμίνες και μέταλλα βρίσκονται στο νερό αυτό. Χρησιμοποιήστε το για να κάνετε σούπες ή σάλτσες αντί να το ρίχνετε στο νεροχύτη.

Δεν βράζουμε τις γλυκοπατάτες
Εάν θέλετε να διατηρήσετε τις ανθοκυανίνες που περιέχουν οι γλυκοπατάτες, καλό είναι να μην τις βράσετε στο νερό. Προτιμήστε στον ατμό ή στο φούρνο μικροκυμάτων. Αυτό το αντιοξειδωτικό, έχει αντιφλεγμονώδη αποτελέσματα στην υγεία μας που χάνετε με το βρασμό.

©Ντίνα Νικολάου


Related Posts

ΤΟΥΡΤΑ ΤΣΟΥΡΕΚΙ ΦΟΡΜΑΣ

ΤΟΥΡΤΑ ΤΣΟΥΡΕΚΙ ΦΟΡΜΑΣ

Τούρτα-τσουρέκι υπερπαραγωγή είναι το τέλειο επιδόρπιο για να κλείσουμε ένα γιορτινό γεύμα. Μπορείτε το τσουρέκι να το προετοιμάσετε 1-2 ημέρες νωρίτερα και να το στολίσετε την ημέρα του σερβιρίσματος.

ΚΕΪΚ ΛΕΜΟΝΙ ΜΕ ΚΙΝΟΑ

ΚΕΪΚ ΛΕΜΟΝΙ ΜΕ ΚΙΝΟΑ

DR. ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΓΡΗΓΟΡΑΚΗΣ: Μια συνταγή με ιδιαίτερα πλούσια διατροφική αξία. Η κινόα ανήκει στις λεγόμενες superfoods… Οι Ίνκας την είχαν ονομάσει «μητέρα όλων των τροφών» και δεν είχαν άδικο. Η κινόα δεν περιέχει γλουτένη και έχει υψηλές συγκεντρώσεις σε σίδηρο, βιταμίνες Β…