Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

destination taste!

ΠΩΣ ΜΠΟΡΕΙ Η ΖΑΧΑΡΗ ΝΑ «ΧΩΡΕΣΕΙ» ΣΕ ΜΙΑ ΔΙΑΙΤΑ;

ΠΩΣ ΜΠΟΡΕΙ Η ΖΑΧΑΡΗ ΝΑ «ΧΩΡΕΣΕΙ» ΣΕ ΜΙΑ ΔΙΑΙΤΑ;

Μπορεί να έχεις ακούσει ότι σύμφωνα με τους επιστήμονες, η προτίμησή μας στη γλυκιά γεύση είναι έμφυτη. Γνώριζες όμως ότι μπορείς να συμπεριλάβεις τη ζάχαρη και τα γλυκά τρόφιμα και ροφήματα στη διατροφή σου, ακόμη και σε ένα πρόγραμμα απώλειας βάρους; Αν ναι, σου υπενθυμίζουμε ότι το κλειδί για να το καταφέρεις, είναι να τα καταναλώνεις με μέτρο, και πάντα στα πλαίσια ενός ισορροπημένου διαιτολογίου συγκεκριμένων θερμίδων, ώστε, για παράδειγμα, να μην διαταράσσεται το «ενεργειακό ισοζύγιο» και να μην αυξάνεται το σωματικό βάρος! Αν δεν το γνώριζες, αυτό είναι πολύ λογικό, αφού καθημερινά βομβαρδιζόμαστε με πληθώρα πληροφοριών –όχι απαραίτητα επιστημονικά τεκμηριωμένων!-που μας «συστήνουν» να «εξοστρακίσουμε» καθετί γλυκό από τη διατροφή μας.

Η ζάχαρη δεν προσδίδει περισσότερες θερμίδες από τα άλλα θρεπτικά συστατικά
Όπως όλοι οι υδατάνθρακες, η ζάχαρη αποδίδει 4 θερμίδες ανά γραμμάριο, ενώ τις ίδιες θερμίδες αποδίδουν και οι πρωτεϊνες. Ένα γραμμάριο λίπους παρέχει 9 θερμίδες ανά γραμμάριο ενώ επίσης ένα γραμμάριο αλκοόλ παρέχει 7 θερμίδες. Αντιλαμβανόμαστε λοιπόν, ότι όλα τα θρεπτικά συστατικά –τόσο η ζάχαρη, όσο και τα λιπαρά ή/και οι πρωτείνες και το αλκοόλ- μπορούν να μας «παχύνουν» αν τα καταναλώνουμε σε υπέρμετρες ποσότητες, με αποτέλεσμα να αυξάνεται το σύνολο των θερμίδων που προσλαμβάνουμε μέσα στην ημέρα. Άδικα λοιπόν κατηγορούμε συγκεκριμένα τρόφιμα και συστατικά για την αύξηση του βάρους μας!

Μάθε πόση ζάχαρη μπορείς να καταναλώνεις καθημερινά
Σύμφωνα με τις τελευταίες σχετικές οδηγίες που εξέδωσε ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (ΠΟΥ) για παιδιά και ενήλικες, η πρόσληψη ελεύθερων σακχάρων δεν πρέπει να υπερβαίνει το 10% της συνολικής ημερήσιας ενέργειας (ενδεικτικά, σε μία μέση δίαιτα 2000 θερμίδων το 10% αντιστοιχεί σε 200 θερμίδες ή 50 γραμμάρια σακχάρων). Διευκρινίζουμε ότι ελεύθερα σάκχαρα εννοούνται εκείνα που προστίθενται σε τρόφιμα και ροφήματα από εμάς τους ίδιους ή τους παραγωγούς και τη βιομηχανία τροφίμων, όσο και εκείνα που περιέχονται φυσικά στο μέλι και τους φυσικούς χυμούς φρούτων.

Με λίγα λόγια…
Κατανάλωσε ζάχαρη, αλλά χωρίς υπερβολές!
Η ζάχαρη λοιπόν, μπορεί να περιλαμβάνεται σε μια ισορροπημένη διατροφή και κυρίως σε ένα δραστήριο τρόπο ζωής, χωρίς να «ανεβάζει» το δείκτη της ζυγαριάς μας, εφόσον δεν υπερκαταναλώνεται, όπως ισχύει και με οτιδήποτε άλλο στη διατροφή μας.
Μία γρήγορη αναζήτηση στο διαδίκτυο για το συγκεκριμένο θέμα, αρκεί για να μας φέρει αντιμέτωπους με δεκάδες αντικρουόμενες ιστορίες που μπορεί να μας δημιουργήσουν ερωτηματικά. Είναι σημαντικό λοιπόν, να «φιλτράρουμε» πάντοτε τις πληροφορίες που διαβάζουμε και να εμπιστευόμαστε τις θέσεις αρμόδιων φορέων υγείας για τα θέματα αυτά.
Πηγή:
http://www.who.int/nutrition/publications/guidelines/sugars_intake/en/

Με την συνεργασία του  Δημήτρη Γρηγοράκη, Κλινικού Διαιτολόγου- Διατροφολόγου, ΜSc Επιστημονικός Διευθυντής Κέντρου Διαιτολογικής Υποστήριξης & Μεταβολικού Ελέγχου ΛΟΓΩ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ, ΠρόεδροςΕλληνικής Διατροφολογικής Εταιρείας, www.logodiatrofis.grwww.activekids.grwww.care24.gr.


Related Posts

KOUZINA 2019 – ΥΜΝΟΣ ΣΤΗ ΜΑΝΙΤΑΡΟΠΑΡΑΓΩΓΗ…

KOUZINA 2019 – ΥΜΝΟΣ ΣΤΗ ΜΑΝΙΤΑΡΟΠΑΡΑΓΩΓΗ…

Ύμνος στη μανιταροπαραγωγή και την αρνιώτικη μουντοβίνα η αρχαιοελληνική εβδομαδιαία θεματική ενότητα του KOUZINA 2019! Ως πραγματικά πράσινη και οικολογική εβδομάδα μπορεί να χαρακτηρισθεί η πρώτη γαστρονομική ενότητα του KOUZINA 2019, η οποία είχε τίτλο «η αρχαιοελληνική κουζίνα» και τιμώμενο τοπικό προϊόν την αρνιώτικη μουντοβίνα, […]

10 ΧΡΥΣΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ

10 ΧΡΥΣΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ

Οι γρήγοροι ρυθμοί ζωής που ακολουθούμε αλλά και οι «εύκολες» λύσεις που μας έρχονται στο πιάτο (προψημένα φαγητά), στην τηλεόραση (διαφημίσεις), στην πόρτα μας (delivery) μας έχουν κάνει να αλλάξουμε διατροφικές συνήθειες. Ίσως να έχουμε βαρεθεί και το καθημερινό μαγείρεμα και πολλές φορές να καταφεύγουμε […]