Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

destination taste!

Λιγούρα: Είναι τελικά εγκεφαλικό ή πείνα

Λιγούρα: Είναι τελικά εγκεφαλικό ή πείνα

Οι περισσότεροι έχουμε βρεθεί αντιμέτωποι με το παραπάνω δίλημμα μιας και συλλαμβάνουμε συχνά το στομάχι μας να γουργουρίζει χωρίς να πεινάμε πολύ, αλλά να θέλουμε οπωσδήποτε να φάμε κάτι.
Η αιτιολογία του παραπάνω φαινομένου έχει τόσο οργανική όσο και ψυχολογική εξήγηση.
Από βιολογικής πλευράς το αίσθημα της λιγούρας  εξηγείται αν έχουμε μείνει πολλές ώρες νηστικοί (παραπάνω από τρίωρο), οπότε παθαίνουμε υπογλυκαιμία (υπερβολική μείωση επιπέδων σακχάρου στο αίμα) και υψηλή έκκριση γαστρικού υγρού στο άδειο στομάχι, που αποτελούν βασική ένδειξη πείνας και εξάντλησης των αποθεμάτων ενέργειας.
Επιπλέον, ένας άλλος λόγος που μπορεί να τρώτε χωρίς να πεινάτε είναι γιατί υπάρχουν πολλά ερεθίσματα νόστιμων εδεσμάτων γύρω σας ή σας καταλαμβάνει το συναίσθημα του άγχους, της αγωνίας, του θυμού, της λύπης, της μοναξιάς ή της ανίας.
Ωστόσο, είτε τρώτε λόγω πείνας, είτε λόγω ανίας ή άσχημης ψυχολογίας η λύση βρίσκεται στην ισορροπημένη διατροφική συμπεριφορά και στην αναγνώριση της πραγματικής πείνας. Επίσης, είναι σημαντικό να αναγνωρίσουμε ότι το φαγητό είναι η εκπλήρωση μιας βιολογικής ανάγκης και όχι μέσο εκπλήρωσης των συναισθηματικών μας κενών. Σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να θυμόμαστε ότι «τρώμε για να ζούμε και δεν ζούμε για να τρώμε». Όπως και να έχει, προκειμένου να αποφύγουμε τα περιττά τσιμπολογήματα είναι σημαντικό να εφαρμόζουμε καθημερινά πρωινό, να  ακολουθούμε μικρά και συχνά γεύματα, καθώς επίσης να καταναλώνουμε καθημερινά άφθονα φρούτα, λαχανικά, υγρά, τα οποία προκαλούν γρήγορο κορεσμό.
Τέλος, σε δύσκολες ώρες πείνας καλό είναι να προτιμάμε:
Μια δροσερή φρουτοσαλάτα με ποικιλία φρούτων μέλι, κανέλα και ξηρούς καρπούς
Ζελέ light με φρέσκα φρούτα (1/ημέρα)
Γιαούρτι με φρούτα, μέλι και ανάλατους ξηρούς καρπούς
Γιαούρτι με μέλι ή μαρμελάδα με γλυκαντικά
Δημητριακά ολικής αλέσεως με γάλα 1,5%
Μπάρα δημητριακών ολικής αλέσεως με φρούτα ή με σοκολάτα
Αποξηραμένα φρούτα
Κακάο ρόφημα αναμεμιγμένη με κρύο ή ζεστό γάλα 1,5%
2-3 μπισκότα τύπου πτι-μπερ ολικής αλέσεως ή cream crackers σίκαλης ή μπισκότα  πολυδημητριακών

Γεωργία Καπώλη
Κλινική Διαιτολόγος-Διατροφολόγος, MSc
Επιστημονική Διευθύντρια Κέντρου Διαιτολογικής Υποστήριξης & Μεταβολικού Ελέγχου «ΑΠΙΣΧΝΑΝΣΙΣ» – ΛΟΓΩ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ, Νεμέα Κορινθίας
Αντιπρόεδρος Ελληνικής Διατροφολογικής Εταιρείας
[email protected]


Related Posts

10 ΤΡΟΦΕΣ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΧΕΙ ΤΟ ΠΡΩΪΝΟ ΜΑΣ

10 ΤΡΟΦΕΣ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΧΕΙ ΤΟ ΠΡΩΪΝΟ ΜΑΣ

Όλοι ξέρουμε ότι το πρωινό είναι το σημαντικότερο γεύμα της ημέρας. Γεμίζει τις μπαταρίες μας και μας δίνει δύναμη για το «τρέξιμο» που ακολουθεί. Εγώ σας δίνω τις προσωπικές μου επιλογές για ένα γεμάτο πρόγευμα που ξέρω ότι θα απολαύσετε. Ξεκινάμε λοιπόν… Στύψτε ένα πορτοκάλι […]

ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΠΡΟΒΙΟΤΙΚΑ ΚΑΙ ΣΕ ΠΟΙΕΣ ΤΡΟΦΕΣ ΤΑ ΒΡΙΣΚΩ

ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΠΡΟΒΙΟΤΙΚΑ ΚΑΙ ΣΕ ΠΟΙΕΣ ΤΡΟΦΕΣ ΤΑ ΒΡΙΣΚΩ

Ένας πόλεμος πιθανόν να διεξάγεται μέσα στο έντερο σας και οι καλοί ίσως να χάνουν. Είναι καιρός να λάβετε όλα τα απαραίτητα μέτρα και να καταφύγετε σε λύσεις  που θα οδηγήσουν και πάλι στην εξαιρετική υγεία και λειτουργία των εντέρων σας. Η χρόνια και παρατεταμένη χρήση αντιβιοτικών, […]



Subscribe