Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

destination taste!

Λιγούρα: Είναι τελικά εγκεφαλικό ή πείνα

Λιγούρα: Είναι τελικά εγκεφαλικό ή πείνα

Οι περισσότεροι έχουμε βρεθεί αντιμέτωποι με το παραπάνω δίλημμα μιας και συλλαμβάνουμε συχνά το στομάχι μας να γουργουρίζει χωρίς να πεινάμε πολύ, αλλά να θέλουμε οπωσδήποτε να φάμε κάτι.
Η αιτιολογία του παραπάνω φαινομένου έχει τόσο οργανική όσο και ψυχολογική εξήγηση.
Από βιολογικής πλευράς το αίσθημα της λιγούρας  εξηγείται αν έχουμε μείνει πολλές ώρες νηστικοί (παραπάνω από τρίωρο), οπότε παθαίνουμε υπογλυκαιμία (υπερβολική μείωση επιπέδων σακχάρου στο αίμα) και υψηλή έκκριση γαστρικού υγρού στο άδειο στομάχι, που αποτελούν βασική ένδειξη πείνας και εξάντλησης των αποθεμάτων ενέργειας.
Επιπλέον, ένας άλλος λόγος που μπορεί να τρώτε χωρίς να πεινάτε είναι γιατί υπάρχουν πολλά ερεθίσματα νόστιμων εδεσμάτων γύρω σας ή σας καταλαμβάνει το συναίσθημα του άγχους, της αγωνίας, του θυμού, της λύπης, της μοναξιάς ή της ανίας.
Ωστόσο, είτε τρώτε λόγω πείνας, είτε λόγω ανίας ή άσχημης ψυχολογίας η λύση βρίσκεται στην ισορροπημένη διατροφική συμπεριφορά και στην αναγνώριση της πραγματικής πείνας. Επίσης, είναι σημαντικό να αναγνωρίσουμε ότι το φαγητό είναι η εκπλήρωση μιας βιολογικής ανάγκης και όχι μέσο εκπλήρωσης των συναισθηματικών μας κενών. Σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να θυμόμαστε ότι «τρώμε για να ζούμε και δεν ζούμε για να τρώμε». Όπως και να έχει, προκειμένου να αποφύγουμε τα περιττά τσιμπολογήματα είναι σημαντικό να εφαρμόζουμε καθημερινά πρωινό, να  ακολουθούμε μικρά και συχνά γεύματα, καθώς επίσης να καταναλώνουμε καθημερινά άφθονα φρούτα, λαχανικά, υγρά, τα οποία προκαλούν γρήγορο κορεσμό.
Τέλος, σε δύσκολες ώρες πείνας καλό είναι να προτιμάμε:
Μια δροσερή φρουτοσαλάτα με ποικιλία φρούτων μέλι, κανέλα και ξηρούς καρπούς
Ζελέ light με φρέσκα φρούτα (1/ημέρα)
Γιαούρτι με φρούτα, μέλι και ανάλατους ξηρούς καρπούς
Γιαούρτι με μέλι ή μαρμελάδα με γλυκαντικά
Δημητριακά ολικής αλέσεως με γάλα 1,5%
Μπάρα δημητριακών ολικής αλέσεως με φρούτα ή με σοκολάτα
Αποξηραμένα φρούτα
Κακάο ρόφημα αναμεμιγμένη με κρύο ή ζεστό γάλα 1,5%
2-3 μπισκότα τύπου πτι-μπερ ολικής αλέσεως ή cream crackers σίκαλης ή μπισκότα  πολυδημητριακών

Γεωργία Καπώλη
Κλινική Διαιτολόγος-Διατροφολόγος, MSc
Επιστημονική Διευθύντρια Κέντρου Διαιτολογικής Υποστήριξης & Μεταβολικού Ελέγχου «ΑΠΙΣΧΝΑΝΣΙΣ» – ΛΟΓΩ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ, Νεμέα Κορινθίας
Αντιπρόεδρος Ελληνικής Διατροφολογικής Εταιρείας
[email protected]


Related Posts

ΣΟΚΟΛΑΤΕΝΙΟ BROWNIE ΦΟΡΜΑΣ

ΣΟΚΟΛΑΤΕΝΙΟ BROWNIE ΦΟΡΜΑΣ

Υπάρχει κάποιος που δεν αγαπά το brownie; Εγώ σας έχω μια εκδοχή που μπορείτε να απολαύσετε σε μορφή κέικ φόρμας. Αν θέλετε να αποφύγετε το μαύρο ρούμι, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ένα γλυκό, σαμιώτικο κρασί ή ένα καλό μπράντι.

10 τρόφιμα που πρέπει να αποφεύγουμε πριν πάμε στο γυμναστήριο

10 τρόφιμα που πρέπει να αποφεύγουμε πριν πάμε στο γυμναστήριο

Πριν κάνουμε κάποια σωματική άσκηση, πρέπει να τρώμε έτσι ώστε το σώμα μας να έχει ενέργεια! Ναι, αλλά προσέξτε… Για να είμαστε εντάξει και να γυμναστούμε σωστά, δεν τρώμε ότι ’νάναι… Σας έχω λοιπόν, τη λίστα με τα 10 τρόφιμα-φαγητά που πρέπει να αποφεύγουμε πριν […]