Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

destination taste!

Κατεψυγμένα αλιεύματα: οι πρωταγωνιστές της Σαρακοστής

Κατεψυγμένα αλιεύματα: οι πρωταγωνιστές της Σαρακοστής

Τα αλιεύματα με πρωταγωνιστές τα μαλάκια και τα οστρακόδερμα αποτελούν τον επίτιμο καλεσμένο του σαρακοστιανού τραπεζιού της Καθαράς Δευτέρας αλλά και τη βασική πηγή πρωτεΐνης υψηλής βιολογικής αξίας κατά τη διάρκεια της νηστείας. Τις περισσότερες φορές μάλιστα η φρεσκοκατεψυγμένη έκδοση των αλιευμάτων αποτελεί και την πρώτη μας επιλογή καθώς εξασφαλίζουν υψηλή ποιότητα στην ασφάλεια και τη γεύση, ευκολία στο μαγείρεμα και θρεπτική αξία.

Πρωταγωνιστές στη διατροφή μας!
Σύμφωνα και με το Μεσογειακό πρότυπο διατροφής τα αλιεύματα αποτελούν έναν από τους βασικότερους πρωταγωνιστές της εβδομαδιαίας μας διατροφής. Η σύσταση της Μεσογειακής διατροφής εντάσσει την κατανάλωση ψαριού 1 – 2 φορές την εβδομάδα κι αυτό γιατί μας εξασφαλίζουν πολύτιμα θρεπτικά συστατικά. Μάλιστα, τα φρεσκοκατεψυγμένα αλιεύματα αποτελούν μια καλή επιλογή στο εβδομαδιαίο μας πρόγραμμα καθώς ακριβώς επειδή η κατάψυξή τους πραγματοποιείται πάνω στο πλοίο αλίευσης αμέσως μετά το ψάρεμά τους διατηρούν τη φρεσκάδα και τη θρεπτική τους αξία! Αναλυτικότερα, τα φρεσκοκατεψυγμένα αλιεύματα εξασφαλίζουν πρωτεΐνες υψηλής βιολογικής αξίας αντίστοιχες με αυτές του κρέατος καθώς η περιεκτικότητά τους σε αυτές κυμαίνεται από 18-25%. Παράλληλα, τροφοδοτούν το σώμα μας, ανάλογα με το είδος τους, με βιταμίνες του συμπλέγματος Β όπως Β1, Β2, Β3 και Β12, βιταμίνες Α και D, ενώ παρέχουν και σημαντικά ιχνοστοιχεία όπως σίδηρο, φώσφορο, ασβέστιο, ψευδάργυρο, ιώδιο, μαγνήσιο και κάλιο. Τα κατεψυγμένα αλιεύματα ωστόσο αποτελούν και πηγές καλών λιπαρών στο σώμα μας και συγκεκριμένα ω-3 (EPA και DHA) και ω-6 πολυακόρεστων λιπαρών οξέων.

Πρωταγωνιστές στην ευκολία
Τα κατεψυγμένα αλιεύματα αποτελούν και μια ιδανική επιλογή κατά το μαγείρεμα τόσο για τη νοικοκυρά όσο και για τα παιδιά. Λόγω της υψηλής ποιότητας τους και της εύκολης προσβασιμότητάς τους η αγορά τους μετατρέπεται σε εύκολη και γρήγορη διαδικασία αρκεί οι καταναλωτές να κάνουν κατάλληλες και ενημερωμένες επιλογές. Παράλληλα η απαλλαγή από το καθάρισμα και η εξασφάλιση φιλέτων ψαριού χωρίς κόκαλα ή οστρακόδερμων χωρίς το κέλυφος, κάνει τα φρεσκοκατεψυγμένα αλιεύματα μια ιδανική επιλογή ψαριού για τα παιδιά! Βάλτε λοιπόν τη φαντασία σας στην κουζίνα και δοκιμάστε τα μαγειρεμένα με πολύχρωμα λαχανικά στο ατμό, την κατσαρόλα ή το φούρνο, μαριναρισμένα με μυρωδικά και βότανα ή με ελαιόλαδο και μπαχαρικά στη λαδόκολλα στο φούρνο!

Τι πρέπει να προσέχετε κατά την αγορά κατεψυγμένων αλιευμάτων!
• Ελέγξτε ώστε η θερμοκρασία του καταψύκτη στα σημεία πώλησης να είναι ίση ή μικρότερη από -18⁰C. Σε αντίθετη περίπτωση, ειδοποιείστε τους υπεύθυνους του καταστήματος.
• Δώστε σημασία στην «εμφάνιση» των αλιευμάτων να είναι ελκυστική (φυσική φρεσκάδα, χρώμα).
• Nα μην είναι μία άμορφη μάζα.
• Nα αναγράφονται η ημερομηνία λήξης και ο τόπος προέλευσης (ζώνη FAO).

Κοκκίνου Φωτεινή
Διαιτολόγος – Διατροφολόγος
Επιστημονικός Συνεργάτης Nutrimed
www.nutrimed.gr
www.facebook.com/nutrimed.gr


Related Posts

ΨΑΡΙΑ… ΤΟ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΓΙΑ ΜΙΑ ΣΩΣΤΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ!

ΨΑΡΙΑ… ΤΟ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΓΙΑ ΜΙΑ ΣΩΣΤΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ!

Μια ισορροπημένη διατροφή με ψάρια μπορεί να βοηθήσει να χάσετε μερικά κιλά παραπάνω πιο εύκολα και συγχρόνως θα ενισχύσει και την γενική εικόνα της υγείας. Για να το πετύχετε αυτό πρέπει να εντάξετε στο διαιτολόγιο σας τρόφιμα που είναι χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά και θερμίδες. […]

Γνωρίζετε πως πρέπει να τρώμε τις νιφάδες βρώμης;

Γνωρίζετε πως πρέπει να τρώμε τις νιφάδες βρώμης;

Πιστεύω πως οι νιφάδες βρώμης είναι ίσως ένα από τα πιο δημοφιλή τρόφιμα, διότι, όχι μόνο είναι δυναμωτικό, αλλά συμβάλει και στην απώλεια ή στη διατήρηση του σωματικού μας βάρος. Με τον απίστευτο πλούτο που περιέχει σε φυτικές πρωτεΐνες (17 γραμμάρια πρωτεΐνης ανά 100 γραμμάρια!) […]